دوشنبه 9 مهر 1403

120 تن برنج در جنوب کرمان توزیع شد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
120 تن برنج در جنوب کرمان توزیع شد

جیرفت - ایرنا - رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت جنوب کرمان از توزیع 120 تن برنج طرح تنظیم بازار در هفت شهرستان این منطقه خبر داد.

به گزارش دریافتی روز دوشنبه ایرنا، مسلم مروجی فرد افزود: این میزان برنج برای جلوگیری از افزایش قیمت این محصول در بازار و همچنین کمک به مردم برای تهیه این کالای اساسی با قیمت پایین‌تر، در بازار توزیع شد.

وی برنج طرح تنظیم بازار جنوب کرمان را از نوع پاکستانی عنوان کرد و گفت: این میزان سهمیه برنج با رایزنی و پیگیری‌های انجام شده از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت اختصاص داده شد.

او با بیان اینکه برنج تنظیم بازار بر اساس سرانه جمعیت هر شهرستان توزیع می‌شود، تصریح کرد: از این میزان 50 تن مربوط به شهرستان جیرفت و مابقی برای سایر شهرستان‌های جنوب کرمان جذب شده است و هر کیسه 10 کیلوگرمی به قیمت 90 هزار تومان توزیع شد.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت جنوب کرمان از توزیع این محموله در 35 مرکز فروش خبر داد و گفت: با توجه به شرایط کرونایی برای حفظ سلامتی همشهریان، جلوگیری از ایجاد صف و راحتی دسترسی مردم، برنج‌ها بر اساس مصوبه ستاد تنظیم بازار در این مراکز توزیع شد.

وی اظهار داشت: سازمان صنعت، معدن و تجارت جنوب کرمان برای رفاه بیشتر مردم این منطقه در حال رایزنی و پیگیری‌های مجدد برای دریافت سهمیه جدید این کالا است.

تلاش برای جذب سرمایه‌گذار در جنوب کرمان

مروجی به نشست با مدیرعامل شرکت میدکو برای سرمایه‌گذاری در جنوب کرمان اشاره کرد و گفت: در این نشست در زمینه سرمایه‌گذاری هلدینگ (شرکتی که دارای زیرمجموعه‌های متعددی است) میدکو در حوزه معدن، صنایع معدنی و همچنین کشاورزی جنوب کرمان رایزنی شد.

وی همچنین به نشست با مدیرعامل شرکت پارس معدن تیراژ اشاره کرد و افزود: مواردی همچون تکمیل طرح واردات دستگاه‌ها و ماشین‌آلات جدید و همچنین تخصیص تسهیلات برای تسریع در روند تکمیل کارخانه‌های صنایع معدنی در این نشست بررسی شد.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت جنوب کرمان همچنین از نشست نمایندگان جنوب کرمان در مجلس شورای اسلامی با مدیرعامل شرکت گل‌گهر خبر داد و گفت: در این نشست، کمک به توسعه زیر ساخت معادن و همچنین حضور در منطقه برای سرمایه‌گذاری در حوزه معادن، کمک به اکتشاف و فعال‌سازی معادن کوچک مقیاس در جنوب کرمان مطرح و در این خصوص گفت و گو و تصمیم‌گیری شد. «نتایج این مذاکرات به زودی منتشر می‌شود»

جنوب کرمان با یک میلیون نفر جمعیت از هفت شهرستان جیرفت، عنبرآباد، کهنوج، قلعه‌گنج، منوجان، فاریاب و رودبار جنوب تشکیل شده است.

*س_برچسب‌ها_س*