جمعه 13 مهر 1403

150 هزار اثر از شهدای استان زنجان جمع‌آوری شد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
150 هزار اثر از شهدای استان زنجان جمع‌آوری شد

زنجان - ایرنا - معاون فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان از جمع‌آوری قریب به 150 هزار اثر از شهدای زنجان در راستای برگزاری کنگره ملی 3535 شهید این استان گردآوری شد.

علی بیات روز چهارشنبه با اشاره به اینکه بنیاد شهید و امور ایثارگران استان در کنار مشارکت با سایر دستگاه‌های ذیربط در برگزاری کنگره ملی 3535 شهید استان، مسئولیت کمیته جمع‌آوری آثار و تکریم شهدا را بر عهده دارد، اظهار کرد: آثار جمع آوری شده پس از نمایه‌گذاری در اختیار دبیرخانه این کمیته قرار داده شده است. وی گفت: آثار جمع‌آوری شده مربوط به 2 هزار و 928 شهید والامقام استان است. معاون فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان با اشاره به اینکه اسناد و آثار 628 شهید خارج استان از 20 استان کشور درخواست شد، افزود: 14 هزارو 724 اثر نیز از 500 شهید والامقام زنجانی از سایر استان‌ها دریافت شد.

معاون فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان همچنین در خصوص چاپ وصیت‌نامه شهدای استان گفت: فایل وصیت‌نامه هزار و 16 نفر از شهدای استان به دبیرخانه کنگره ملی 3535 شهید استان ارسال شده است. وی در ادامه از بروزرسانی و ارائه لیست والدین در قید حیات شهدا به تفکیک پدر و مادر جهت مصاحبه به دبیرخانه کنگره خبر داد و افزود: جهت مصاحبه با 120 نفر از والدین شهدا در قالب خاطره‌نگاری توسط صدا و سیما برنامه‌ریزی و قرارداد منعقد شده است. این مقام مسئول با اشاره به مکاتبه با مسئولان ستاد مرکز جهت جذب اعتبار برگزاری کنگره، تصریح کرد: با پیگیری صورت گرفته یک میلیارد ریال بودجه از معاونت فرهنگی بنیاد مرکز جذب شده است. وی گفت: مکاتبه با فرمانداری‌های جهت استفاده از ظرفیت بخشداری‌ها و شهرداری‌ها در راستای ساماندهی تبلیغات، مکاتبه با میراث فرهنگی و گردشگری برای طراحی تندیس، تفکیک و ارائه اطلاعات کامل بانوان شهید، طراحی تیزر و تبلیغات فراخوان جمع‌آوری آثار شهدا جهت پخش از صدا و سیما و ارائه به دبیرخانه و تفکیک فیلم برنامه پلاک با مشارکت صدا و سیما جهت بهره‌برداری در کنگره نیز انجام شده است. بیات افزود: چاپ 2 جلد کتاب با عنوان «دلی که جا ماند» و «شهد شهود»، تولید و رونمایی از 12 نرم‌افزار چند رسانه‌ای شهدای شاخص استان، مکاتبه و جذب مشارکت در چاپ 10 عنوان کتاب با دبیرخانه کنگره نیز از اقدامات کمیته جمع‌آوری آثار و تکریم شهدا کنگره ملی 3535 شهید استان، توسط بنیاد شهید و امور ایثارگران است.

*س_برچسب‌ها_س*