یک‌شنبه 15 مهر 1403

162 گروه تخصصی کانون پرورشی فکری زنجان در فضای مجازی محتوا تولید کردند

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
162 گروه تخصصی کانون پرورشی فکری زنجان در فضای مجازی محتوا تولید کردند

زنجان - ایرنا - مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان زنجان گفت: از ابتدای انتشار ویروس کرونا تاکنون بیش از 162 گروه تخصصی مجازی و یک‌هزار اثر ویدیویی سه دقیقه ای توسط مربیان تولید و با هدف غنی سازی اوقات فراغت کودکان و نوجوانان در فضای مجازی بارگذاری شده است.

علیرضا نوری روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بر این اساس برنامه های کارگاه‌های حضوری کانون استان با شیوع ویروس کرونا از سال گذشته تاکنون تعطیل شد که با این تغییر شیوه، اجرای برنامه های حضوری به صورت مجازی با ارتباط با کودکان و نوجوانان در قالب پیام رسان های مجازی و در قالب اجرای "طرح پیک امید مجازی " شروع شد.

وی اضافه کرد: انجام این کار استقبال کودکان، نوجوانان و خانواده ها را به دنبال داشت و همین امر مهم به فعالیت های ادامه دار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان منجر شد.

نوری اظهار داشت: با توجه به شرایط موجود و رویکرد این اداره کل به توسعه فعالیتهای خود " استودیو آفرینش" راه اندازی شد تا ضمن ارائه اخبار و آموزش های لازم سهم کوچکی در پرکردن اوقات فراغت کودکان و نوجوانان استان داشته باشد.

وی اظهار داشت: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همزمان با خدمت رسانی حضوری در کارگاه‌های فرهنگی، هنری و ادبی خود که در مراکز ثابت و کتابخانه‌های سیار شهری و روستایی و پستی در سراسر استان انجام می دهد تولیدات فرهنگی و هنری فاخر و جذاب در حوزه فضای مجازی را نیز مورد توجه قرار داده است.

نوری در خصوص رعایت پروتکل های بهداشتی کرونایی نیز افزود: در این خصوص تمامی جلسات حضوری لغو و مباحث اداری و کاری در قالب ویدیو کنفرانس با مراکز انجام می شود.

وی اضافه کرد: مواد ضدعفونی، ماسک و دستکش در اختیار کارکنان این اداره کل قرار گرفته است و نظارت بر اجرای دقیق‌تر پروتکل‌های بهداشتی و وجود اقلام بهداشتی لازم و تهیه موارد به‌روز در دستور اقدام و پیگیری قرار دارد.

این مسؤول خاطرنشان کرد: خودروهای کتابخانه های سیار نیز بطور مستمر مورد پاکسازی و ضدعفونی قرار می گیرند و افرادی به‌عنوان همیاران سلامت بر اجرای اصولی پروتکلهای بهداشتی در مراکز کانون در زنجان و شهرستانهای تابعه نظارت می کنند.

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان زنجان با 17 مرکز ثابت و 13 کتابخانه سیار شهری و روستایی و پستی و با 5 انجمن فعال در زمینه‌های فرهنگی، هنری و ادبی با محوریت کتاب و کتابخوانی خدمات‌رسانی می‌کنند.

*س_برچسب‌ها_س*