پنج‌شنبه 19 مهر 1403

180 میلیارد تومان مطالبه دانشگاه علوم‌پزشکی زنجان از تامین‌اجتماعی پرداخت شد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
180 میلیارد تومان مطالبه دانشگاه علوم‌پزشکی زنجان از تامین‌اجتماعی پرداخت شد

زنجان - ایرنا - مدیر درمان تامین اجتماعی استان زنجان گفت: تمامی مطالبات معوقه تامین اجتماعی به دانشگاه علوم پزشکی به صورت کامل و 100 درصدی به میزان 180 میلیارد تومان پرداخت شد.

دکتر علی محمدی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه سازمان تامین اجتماعی در تمامی بحران ها به ویژه وضعیت بیماری کرونا در کنار وزارت بهداشت و سایر دستگاه‌های همسو بوده است، افزود: پرداخت چنین مبلغی طی سالهای گذشته و تاریخ تامین اجتماعی بی‌سابقه بوده است.

وی اضافه کرد: از این مبلغ 95 میلیارد تومان بابت صورت حساب‌های سال 97 و مبلغ 85 میلیارد تومان نیز از بابت مطالبات این دانشگاه در خصوص صورت حسابهای سال 98 پرداخت شده است.

این مسؤول ادامه داد: سازمان تامین اجتماعی به رغم همه مشکلات جدی اقتصادی در کشور، با درک عمیق وضعیت موجود، پرداختی های خود را به مراکز درمانی طرف قرارداد به ویژه دانشگاه علوم پزشکی در اولویت قرار داده است.

محمدی افزود: بر این مبنا طی نیمه دوم سال گذشته 100 درصد مطالبات این دانشگاه را به صورت نقد و اوراق خزانه اسلامی پرداخت کرده است.

مدیر درمان تامین اجتماعی استان زنجان ادامه داد: با توجه به شرایط کنونی وقفه ای در خدمت رسانی به بیماران به ویژه بیماران مبتلا به کرونا در هیچ یک از مراکز درمانی قابل پذیرش نیست.

به گفته وی، هم اکنون بیمارستان‌های تامین اجتماعی (بیمارستان امام حسین (ع) و امید ابهر) با تمام ظرفیت و با کلیه امکانات موجود و کادر درمانی و پرستاری در سطح استان در حال ارائه خدمات به

عموم بیماران به ویژه بیماران کرونایی بوده که جای تشکر و قدردانی دارد.

وی یادآوری کرد: با پرداخت مبالغ فوق، تمامی صورتحساب‌های دانشگاه تا ابتدای آذر 98 به صورت قطعی تسویه و 60 درصد علی‌الحساب نیز بابت صورتحساب‌های آذر و دی سال گذشته پرداخت شده است.

محمدی خاطرنشان کرد: صورتحساب‌های بهمن و اسفند سال 98 نیز هنوز دریافت نشده که فرجه وصول و زمان رسیدگی و پرداخت آن باقی است.

تامین اجتماعی در 2 بخش درمان مستقیم و غیرمستقیم خدمات خود را به گروه‌های تحت پوشش ارائه می‌کند که در حوزه درمان مستقیم و بر اساس آمار ارائه شده سازمان تامین اجتماعی 412 مرکز درمانی در سطح کشور دارد که از بزرگترین و مجهزترین بیمارستان‌ها تا دور افتاده ترین نقاط کشور را خدمت رسانی می کند.

230 پزشک عمومی، متخصص و دندانپزشک، 135 مرکز پاراکلینیک شامل رادیولوژی، آزمایشگاه، 35 درمانگاه خصوصی و دولتی و 12 بیمارستان در استان زنجان طرف قرار داد تأمین اجتماعی هستند.

*س_برچسب‌ها_س*