جمعه 15 تیر 1403

2 شهرستان استان همدان در وضعیت بحرانی کرونا هستند

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
2 شهرستان استان همدان در وضعیت بحرانی کرونا هستند

همدان - ایرنا - سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی استان همدان گفت: 2 شهرستان اسدآباد و تویسرکان در وضعیت بحرانی کرونا و هشت شهرستان دیگر استان نیز در وضعیت قرمز قرار دارند.

به گزارش ایرنا، دکتر محمدطاهری روز دوشنبه در جلسه کمیته اطلاع رسانی ستاد مدیریت کرونا استان همدان اظهار داشت: شمار مبتلایان بستری در بیمارستان ها از ابتدای اپیدمی کرونا تاکنون به هشت هزار و 164 بیمار رسیده است. وی افزود: در 24 ساعت گذشته 98 مورد جدید ابتلا به کرونا در همدان گزارش شد همچنین 13 تن جان خود را از دست دادند که آمار متوفیان هم اینک به یک هزار و 99 تن رسیده است. سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی استان همدان بیان کرد: تاکنون 251 نفر در اسدآباد، 472نفر در بهار، 489 نفر درتویسرکان، 309 نفر در رزن، 138 نفر در شهرستان درگزین، 138 نفر در فامنین، 494 نفر در کبودراهنگ، یک هزار و 551 نفر در ملایر، 938 نفر در نهاوند و سه هزار و 177 نفر در شهرستان همدان به کرونا مبتلا و در بیمارستان بستری شدند که 214 تن از بیماران بستری در بیمارستان ها غیربومی بودند. طاهری اظهارداشت: در حال حاضر تعداد بیماران بستری مشکوک و مبتلا مورد تایید پزشک متخصص عفونی، ریوی، داخلی و طب اورژانس در بیمارستان ها یک هزار و 16 نفر است. سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی استان همدان ادامه داد: 6 هزار و 346 تن از بیمارانی که تست "پی. سی. آر" آنها مثبت بوده در این مدت زمان بهبود یافتند. طاهری خاطر نشان کرد: موج سوم بیماری کرونا از 50 روز پیش آغاز شده و روند ابتلا به این بیماری همچنان افزایش یافته است با این وجود در صورت توجه به قرنطینه خانگی و تعطیلی دو هفته ای استان می توان یک بریدگی در زنجیره انتقال کرونا ایجاد کرد.

به گفته سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تا 25 آبان امسال شمار جانباختگان قطعی بیماری کرونا در کشور به 41 هزار و 493 نفر رسید و 27 استان همچنان در وضعیت قرمز کرونا هستند.

*س_برچسب‌ها_س*