یک‌شنبه 15 مهر 1403

20 درصد شهروندان زنجانی با ویروس کرونا مواجه شده‌اند

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
20 درصد شهروندان زنجانی با ویروس کرونا مواجه شده‌اند

زنجان - ایرنا - معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان گفت: آخرین بررسی این واحد دانشگاهی پس از پیک دوم شیوع کرونا نشان می‌دهد که تاکنون 20 درصد شهروندان زنجانی به این ویروس گرفتار شده‌اند.

دکتر محمدرضا صائینی روز چهارشنبه در نشست خبری با خبرنگاران استان با اشاره به اینکه میزان کل مواجهه مردم این استان با ویروس کرونا پیش از این 11.7 درصد اعلام شده بود، افزود: هم اکنون این رقم در سطح استان به 20 درصد رسیده که در این خصوص لازم است تمامی اصول بهداشت فردی و اجتماعی به جد رعایت شود.

وی با بیان اینکه بررسی ها نشان می‌دهد میزان ایمنی ایجاد شده در بین بیماران مبتلا به کووید -19 بین 2 تا سه ماه است، اظهار داشت: به عبارتی دیگر درصد ایمنی در این افراد حدود 70 درصد گزارش شده است.

این مسؤول بهداشتی گفت: یک فرد مبتلا به کووید -19 که پس از بهبودی به محل کار خود باز می گردد امکان انتقال بیماری او به دیگران به صفر می رسد و بطور معمول مبتلایان به مدت 2 هفته در قرنطینه می مانند که در مواردی بسیار معدود امکان انتقال وجود دارد.

وی اظهار داشت: با توجه به شیوع کرونا در کشور و این استان بارها تاکید شده در صورتی که اصول بهداشتی توسط عموم مردم در این زمینه جدی گرفته نشود این ویروس به مراتب شمار زیادی را گرفتار کرده و بیماری شدت بیشتری خواهد داشت.

صائینی افزود: در این خصوص به شهروندان زنجانی تاکید می شود، اصول و نکات بهداشتی را به ویژه در تجمعات، بیش از گذشته مورد توجه قرار داده و از حضور در مراسم های مختلف و سفر به خصوص در تعطیلات پیش رو اجتناب کنند.

وی با اشاره به اینکه آمار بیماری کووید - 19 در استان هم مثل آمار کشوری اعلام می‌شود خاطرنشان کرد: در سطح ملی آمارهایی که از سوی وزارت بهداشت اعلام می‌شود که مجموع بستری و بیماران سرپایی است و در استان هم، براساس تصمیم ستاد کرونا مقرر شد آمار بیماران سرپایی و بستری رسما اعلام شود.

این مسؤول میانگین روزانه بیماران کرونایی بستری در بیمارستان‌های استان را طی روزهای اخیر 64 نفر اعلام کرد و گفت: این آمار بین 53 تا 79 نفر در نوسان است.

*س_برچسب‌ها_س* *س_پرونده خبری_س*