یک‌شنبه 15 مهر 1403

203 خانه فرهنگ کار در کشور فعال است

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
203 خانه فرهنگ کار در کشور فعال است

زنجان - ایرنا - مدیرکل دفتر امور فرهنگی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: هم‌اکنون 203 خانه فرهنگ کار در کشور فعال است و تلاش می‌شود سند ارتقای فرهنگ کار را به‌عنوان سند بالادستی تا پیش از عید عملیاتی کنیم.

شهریار احمدبیگی روز یکشنبه در مراسم افتتاح خانه فرهنگ کار در شرکت‌های ریخته گری آلومینیوم ابهر و کشت و صنعت دشت خرمدره، افزود: باید کاری کنیم که فرهنگ کار نهادینه و از همین منظر، روحیه نیروی کار تقویت شود تا موضوع مقدس بودن کار در جامعه جا بیفتد.

وی با بیان اینکه تلاش داریم تا نهضت ارتقای فرهنگ کلی کار کشور را ایجاد کنیم، اظهار داشت: بی انصافی است که در چرخه تولید، فقط از کارگر بخواهیم که کالای با کیفیت تولید کند و نقش دیگر نهادها را نادیده بگیریم.

احمدبیگی با اشاره به اینکه متاسفانه فرهنگ کار در ایران بد معنی شده است، یادآور شد: در دفتر امور فرهنگی 200 شاخص را استخراج کرده‌ایم که هم علت و هم معلول تولید هستند.

وی اظهار داشت: اگر قرارداد کار، نامعین، دستمزد ناعادلانه و فرهنگ سازمانی استبدادی باشد، نباید انتظار محصول نهایی با کیفیت را داشته باشیم. مدیرکل دفتر امور فرهنگی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: استان زنجان به لحاظ فرهنگ کار دارای یک عقبه تاریخی بوده و در این حوزه بسیار خوشنام است و افراد بدون نگاه به نتیجه، تلاش می‌کنند. احمدبیگی ادامه داد: اگر فرهنگ کار را درست تبیین کنیم، در محیط کار مشکلات به حد چشمگیری کاهش می‌یابد و رمز موفقیت کشورهای توسعه یافته در سرمایه‌گذاری در همین حوزه است. وی با اشاره به اینکه کار با فرهنگ کار ارزش می‌یابد، تاکید کرد: باید کاری کنیم که قهرمان جامعه و جوانان ما نیروی کار باشند، هیچ چیزی جز کار درست، جامعه را نمی‌سازد و مشکلات را اصلاح نمی‌کند. احمدبیگی تصریح کرد: برای ارتقای فرهنگ کار، باید از مدارس شروع کنیم و در کتب درسی به کار ارزش قائل شویم.

*س_برچسب‌ها_س*