یک‌شنبه 15 مهر 1403

210 دهیاری در چهار استان تاسیس می‌شود

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
210 دهیاری در چهار استان تاسیس می‌شود

تهران - ایرنا - معاون امور دهیاری های سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور از موافقت وزیر کشور با تاسیس 210 دهیاری جدید در تعدادی از روستاهای بالای 20 خانوار، دارای شورای اسلامی و دارای کد تقسیمات کشوری در چهار استان ایلام، تهران، خراسان شمالی و خوزستان در پایان سال 1400 خبر داد.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور، علی قربانی افزود: با موافقت وزیر کشور 38 دهیاری در استان ایلام، 29 دهیاری در استان تهران، 23 دهیاری در استان خراسان شمالی و 120 دهیاری در استان خوزستان تاسیس می شود. وی ادامه داد: صدور مجوزهای تاسیس دهیاری در روستاهای بالای 20 خانوار و دارای شورای اسلامی روستا در کشور در دست اقدام است و در صورتی که روستایی واجد شرایط جمعیتی برای تاسیس مجوز دهیاری باشد، شورای اسلامی روستا باید به نمایندگی از اهالی روستا برای این امر اعلام آمادگی کند.

به گزارش ایرنا، نهاد دهیاری به عنوان مدیر ارشد روستا و نماینده جامعه محلی است، دهیاری می‌تواند به واسطه وظایف و اختیاراتی که در زمینه عمران و نواحی روستایی دارد، با توزیع متعادل امکانات و خدمات، ضمن محرومیت‌زدایی، از مهاجرت‌های بی‌رویه روستاییان به سکونتگاه‌های شهری کاسته و بستر لازم برای تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و توسعه پایدار روستایی را ایجاد کند.

به دنبال صدور مجوز فعالیت نهاد دهیاری (سال 1382) با انتصاب دهیار، این نهاد توسط شورای اسلامی روستا به صورت قانونی آغاز به کار می‌کند و به جمعیت روستایی زیر پوشش خدمات ارائه می‌دهد.

از زمان تاسیس دهیاری ها از سال 1382 تاکنون 37 هزار و 395دهیاری توسط وزارت کشور مجوز تاسیس دریافت کرده‌اند که بیش از 95 درصد جمعیت روستایی کشور تحت پوشش خدمات دهیاری‌ها قرار گرفته اند.

برچسب‌ها