سه‌شنبه 17 مهر 1403

226 عنوان کتاب در خراسان شمالی به چاپ رسید

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
226 عنوان کتاب در خراسان شمالی به چاپ رسید

بجنورد_ ایرنا_ معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی گفت: 226 عنوان کتاب امسال با شمارگان 160 هزار جلد در این استان به چاپ رسیده است.

رضا رضایی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این کتاب ها با موضوعات دفاع مقدس، ادبیات، روانشناسی، کمک درسی و آموزشی و بومی محلی به عنوان چاپ نخست از سوی 12 ناشر فعال داخلی استان منتشر شده است.

وی افزود: سال گذشته 350 عنوان کتاب در استان به چاپ رسیده بود که در طرح حمایت از ناشران 232 عنوان آن در کمیته خرید کتاب خریداری شده بود.

معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی گفت: پارسال کتاب های ناشران و مولفان استان به ارزش 670 میلیون ریال خریداری شده بود و در سال جاری نیز حدود یک میلیارد ریال کتاب از ناشران استان خریداری شده است.

وی با اشاره به خسارت عظیمی که شیوع ویروس کرونا به بخش فرهنگ و هنر وارد کرده است، اظهار داشت: یکی از برنامه‌های دولت برای حمایت از کسب و کارهای آسیب دیده از کرونا پرداخت تسهیلات بود که با سازو کار پیش بینی شده در سامانه کارا، انتشاراتی‌های استان نیز از این تسهیلات بهره‌مند شدند.

در استان خراسان شمالی22 انتشارات فعالیت می کنند.

بیست و هشتمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران از 24 تا 30 آبان ماه 1399 با شعار «دانایی؛ مانایی» برگزار می‌شود.

سرانه مطالعه در این استان با میانگین کشوری برابر است. آمار نشر کتاب در کشور نشان می‌دهد که سالانه به ازای هر ایرانی تقریبا 2 کتاب چاپ می‌شود.

خراسان شمالی با جم863 هزار نفری، جایگاه نخست سرانه فضای کتابخوانی را به نسبت جمعیت خود در کشور دارد.

*س_برچسب‌ها_س*