شنبه 14 مهر 1403

23 تیر آخرین پرواز‌های حج انجام می‌شود

خبرگزاری خبرنگاران جوان مشاهده در مرجع
23 تیر آخرین پرواز‌های حج انجام می‌شود

حسام قربانعلی سخنگوی شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران در جمع خبرنگاران گفت: تعداد 178 پرواز برنامه ای از مدینه به سمت ایستگاه های داخلی اعزام شده و حدود 57 پرواز برنامه ای برای بازگشت حجاج باقی مانده است.

وی افزود: از فرودگاه جده 55 پرواز برنامه ای به ایستگاه های داخلی انجام شده و حدود 102 پرواز برنامه ای هم باقی مانده است.

قربانعلی تاکید کرد: در مجموع حدود 233 پرواز برنامه ای از مدینه و جده به ایستگاه های داخلی انجام شده و159 پرواز برنامه ای باقی مانده است.

او بیان کرد: طبق برنامه ریزی های انجام شده یک روز از برگشت حجاج کاسته شده و شنبه هفته آینده 23 تیر ماه آخرین پروازهای حجاج از فرودگاه جده انجام می شود.

سخنگوی شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران اظهار کرد: 53هزار حجاج از ابتدای تیرماه از مدینه و جده به کشور بازگشته اند و حجاج استان های گلستان، اصفهان، زنجان، سیستان و بلوچستان، مازندران، هرمزگان به کشور بازگشته اند.

وی افزود: حجاج بندر چابهار، فارس، اردبیل یزد و تهران باقی مانده اند که طبق پروازهای برنامه ریزی های انجام شده مابقی حجاج که حدود 34هزار و500 نفر هستند تا هفته آینده به کشور باز خواهند گشت.

قربانعلی اظهار کرد: تا به امروز هیچ مشکلی نداشته ایم و با تعجیل در پروازهای مدینه مواجه بوده ایم. در این عملیات 15 دقیقه تعجیل در پروازهای اعزامی از شهر مدینه به سمت کشور داشته ایم.

او گفت: با تحریم دو شرکت هواپیمایی پروازهای حج روبرو شدیم که با همکاری همکاران خوشبختانه پروازها با خوبی انجام شد بنابراین تعجیل در پروازهای حج پدیده پروازهای امسال بود.

خبرنگار: محبوبه کباری