یک‌شنبه 15 مهر 1403

25 جلد کتاب ویژه کودکان و نوجوانان با موضوع شهدا در زنجان چاپ می شود

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
25 جلد کتاب ویژه کودکان و نوجوانان با موضوع شهدا در زنجان چاپ می شود

زنجان - ایرنا - معاون اجرایی سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان گفت: 25 جلد کتاب ویژه گروه کودک و نوجوان به قلم نویسندگان و شاعران توانای زنجانی با همکاری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برای کنگره 3535 شهید استان منتشر می‌شود.

سیدشمس الدین موسوی روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگاران با بیان اینکه تمامی کمیته های کنگره 3535 شهید در استان زنجان فعال هستند، اظهار داشت: جلسات متعدد ستادی استانی و شهرستانی برگزار شده و مسوولان کمیته ها وظایف ابلاغی را به طور دقیق پیگیری می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه کمیته دانش آموزی و فرهنگیان با مسئولیت اداره کل آموزش و پرورش و سازمان بسیج فرهنگیان فعال بوده و جلسات متعددی تشکیل داده اند، افزود: پیگیری جمع آوری اسناد، چاپ کتاب و... از عمده فعالیت های این کمیته بوده است.

معاون اجرایی سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان به جمع آوری 180هزار سند و عکس توسط مرکز حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس و نیز 150 هزار قطعه سند و عکس توسط بنیاد شهید استان زنجان اشاره و تصریح کرد: برخی اسناد با گذر زمان از بین رفته و یا بطور کامل جمع آوری نشده است که از خانواده های شهدای عزیز درخواست می کنیم که همکاری کرده و اسناد مرتبط را به دفتر کنگره 3535 شهید استان تحویل دهند تا رونوشت آنها تهیه شده و در اختیار عموم قرار گیرد و رشادت های این دلاوران و بزرگمردان در حافظه تاریخ ثبت شود.

موسوی خاطرنشان کرد: جلسه یادمان‌ها و المان‌ها نیز با حضور شهرداری زنجان برگزار و اقدامات موثری در این زمینه انجام شده است.

وی با بیان اینکه در خصوص فضا سازی شهری کنگره شهدای استان زنجان قول‌های مساعدی از سوی شهرداری داده شده است، افزود: مساعدت های شورای شهر استان نیز می تواند سبب برنامه ریزی و اقدامات تاثیرگذاری در این زمینه شود.

این مسئول با اشاره به اینکه تدوین کتاب شهدای استان بخصوص شهدای فرمانده نظیر شهید اشتری در دستور کار سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان قرار گرفته و 5کتاب نیز در خصوص شهدا آماده چاپ است، ادامه داد: همچنین 25جلد کتاب مخصوص کودکان با محوریت شهدا همکاری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به چاپ خواهد رسید، تاکید کرد: آنچه که نیاز امروز کودکان در الگوپذیری است، آشنایی آن‌ها با قهرمانان و اسطوره های ایثار و شهادت امروز و دیروز کشور است.

موسوی به ساخت مستند با همکاری صدا و سیمای استان زنجان خبر داد و گفت: برنامه ریزی منسجم، گسترده و هماهنگ برای برگزاری هرچه بهتر کنگره 3535شهید استان زنجان که در سال 1400برگزار می شود از چهلمین سالگرد دفاع مقدس در استان آغاز شده که در این برهه حساس کنونی بسیار مهم و ضروری است و رسانه استانی با درک اهمیت این رویداد تاریخی و مهم برنامه های متنوع و جذابی را آماده تولید و پخش کرده است.

*س_برچسب‌ها_س*