سه‌شنبه 24 مهر 1403

25 روستای کرمانشاه صاحب خانه ورزش شدند

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
25 روستای کرمانشاه صاحب خانه ورزش شدند

کرمانشاه - ایرنا - مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمانشاه اعلام کرد که 25 روستا در 13 شهرستان استان صاحب خانه ورزش روستایی شدند.

صابر رحیمی روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا، اظهارداشت: لوازم و تجهیزات موردنیاز این 25 خانه ورزش با هزینه یک میلیارد تومان تهیه و صبح امروز به روستاهای موردنظر ارسال شد.

وی با بیان اینکه توسعه زیرساخت های ورزشی کرمانشاه به عنوان یک اولویت دنبال می شود، گفت: برای تجهیز زیرساخت های ورزشی استان از دیگر ارگان ها و خیرین کمک می گیریم.

به گفته مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمانشاه، تجهیزات لازم برای 25 خانه ورزش روستایی با کمک ستاد مبارزه با مواد مخدر تهیه شده است.

رحیمی، راه اندازی 40 زمین ورزشی در روستاها را از دیگر برنامه های این اداره در سال 99 اعلام کرد و گفت: تاکنون تعدادی از این زمین ها به بهره برداری رسیده است.

وی با بیان اینکه اکنون 200 خانه ورزش روستایی در استان فعال است، گفت: در صورت تامین اعتبار تا پایان سال 100 خانه ورزش روستایی دیگر احداث و تجهیز خواهیم کرد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمانشاه توضیح داد: اولویت احداث خانه های ورزش با روستاهای پرجمعیت و واقع در مناطق محروم است.

11 روستای کرمانشاه صاحب زمین چمن فوتبال می‌شوند

رحیمی در بخش دیگری از صحبت های خود از آغاز عملیات اجرایی 11 زمین چمن مصنوعی فوتبال در ابعاد 30 در 50 متر در سطح روستاهای استان خبر داد و اعلام کرد: برای احداث این پروژها در روستاهای شهرستان های هرسین، سرپل ذهاب، اسلام آبادغرب و کرمانشاه بیش از 50 میلیارد تومان هزینه می‌شود.

به گفته مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمانشاه، هشت مورد از این زمین های ورزشی در روستاهای محروم شهرستان کرمانشاه احداث خواهند شد.

رحیمی افزود: عملیات اجرایی این پروژه ها آغاز شده و پیش بینی می شود همزمان با هفته دولت در شهریور ماه سالجاری به مرحله افتتاح برسند.

وی توزیع متوازن امکانات و بسترهای ورزشی را از جمله سیاست های این اداره کل ذکر کرد و گفت: یکی از اولویت های مهم نوجوانان و جوانان در روستاها پرداختن به ورزش فوتبال است، به همین منظور با این اقدام تلاش خواهیم کرد ضمن احترام به این نیاز جوانان عزیز روستایی، در شادابی جوانان و ارتقای سلامت جامعه روستایی و پیشگیری از آسیب های اجتماعی مؤثر باشیم. استان کرمانشاه با 2 میلیون نفر جمعیت دارای 34 شهر و 2 هزار و 595 روستا است.

*س_برچسب‌ها_س*