شنبه 31 شهریور 1403

280 هزار واحد مسکونی از سوی بنیاد مسکن در حال ساخت است

خبرگزاری مهر مشاهده در مرجع
280 هزار واحد مسکونی از سوی بنیاد مسکن در حال ساخت است

اهواز - رئیس بنیاد مسکن گفت: در شهرها و روستاهای کشور در مجموع 280 هزار واحد مسکونی در حال ساخت است

اهواز - رئیس بنیاد مسکن گفت: در شهرها و روستاهای کشور در مجموع 280 هزار واحد مسکونی در حال ساخت است

اکبر نیکزاد در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: در خصوص مسکن روستایی طبق مفاد قانون و قانون جهش تولید مسکن باید سالانه 200 هزار واحد مسکونی در روستاهای کشور احداث شود؛ تسهیلات مسکن روستایی 200 میلیون تومانی با سود پنج درصد، بازپرداخت 20 ساله و ضمانت سفته زنجیره‌ای سه نفره پرداخت می‌شود.

وی با اشاره به اینکه هدف‌گذاری شده تا سال 1410 دیگر هیچ‌گونه واحد روستایی غیر مقاوم در کشور وجود نداشته باشد، ادامه داد: در خصوص شهرها نیز تأکید رئیس جمهور و وزیر راه و شهرسازی بر نقش آفرینی بنیاد مسکن در شهرها بود؛ بنابراین بالغ بر 101 هزار واحد مسکونی در شهرهای مختلف کشور در حال ساخت و ساز است، 11 هزار و 230 واحد در بافت فرسوده تهران با همکاری شهرداری و در بافت فرسوده زابل، زاهدان، چابهار، مسجدسلیمان و مشهد نیز 20 هزار و 650 واحد در حال ساخت و ساز هستیم.

نیکزاد با اشاره به اینکه در شهرها و روستاهای کشور در مجموع 280 هزار واحد مسکونی در حال ساخت است، تصریح کرد: در 23 نقطه کشور که دچار حادثه سیل و زلزله شدند، ستادهای بازسازی فعال هستند؛ آخرین منطقه «خوی» بود و در تمامی این مناطق روند بازسازی با قوت پیش می‌رود.

وی ادامه داد: نقاطی که سیل و یا زلزله می‌آید، مأموریت بنیاد مسکن انقلاب اسلامی تا اتمام کار ساخت آخرین واحد مسکونی تداوم دارد؛ در حال حاضر در خوزستان منطقه‌ای به نام اندیکا، بندر امام و مسجدسلیمان داریم که همه در برنامه کاری قرار دارند.

رئیس بنیاد مسکن گفت: در تلاش هستیم تا مشکلات مسکن بخش روستایی مرتفع شود و قطعاً تا ساخت آخرین واحدهای مسکونی در اندیکا، بندر امام و مسجدسلیمان یا سایر نقاط کشور در کنار مردم هستیم.