یک‌شنبه 22 مهر 1403

30 خواهر حافظ قرآن در مهریز تجلیل شدند

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
30 خواهر حافظ قرآن در مهریز تجلیل شدند

یزد - ایرنا - آیین تجلیل از 30 خواهرحافظ قرآن کریم پنجشنبه‌شب با حضور امام جمعه و جمعی از مسوولان محلی، خانواده‌های آنها و همچنین علاقه مندان به فرهنگ و علوم دینی در تالار اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مهریز برگزار شد.

امام جمعه مهریز در آیین تجلیل از حافظان قرآن گفت: سعادت و عزت آدمی و استقلال و آزادی ملت‌ها و کشورها در گرو پیروی از دستور قرآن کریم و پیامبر (ص) و اهل بیت (ع) است.

حجت‌الاسلام عبدالرضا محی‌الدینی افزود: همانطورکه مقام معظم رهبری فرمودند، کشوری که بر اساس اسلام اداره می‌شود همه مردم باید قادر به خواندن قرآن کریم باشند.

رییس شورای فرهنگ عمومی مهریز به برکات و اهمیت مسائل قرآنی و حفظ قرآن اشاره کرد و یادآور شد: باید انس و الفت نسل جوان روز به روز با کلام وحی بیشتر شود.

محی‌الدینی گفت: برگزاری دوره‌های قرآنی، جلسات، مسابقات و تکریم حافظان و قاریان کلام وحی حرکتی لازم و نقش مهمی در گسترش معارف دینی در بین مردم و جوانان دارد.

امام جمعه مهریز بیان کرد: جامعه‌ای که توجه به کلام وحی و آموزه‌های دینی دارد در برابر ناهنجاری‌ها و آسیب‌های اجتماعی و تهدید نرم دشمنان مصون می‌ماند.

محی‌الدینی به اهمیت تجلیل از فعالان قرآنی به عنوان یک ضرورت در منطقه پرداخت و از اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و حافظان کلام وحی قدردانی کرد.

مهریز 100 حافظ کلام وحی دارد و در پایان با اهدای لوح سپاس از فعالیت حافظان قرآن در ماه رمضان قدردانی شد.

مرکز شهرستان مهریز در 30 کیلومتری جنوب شهر یزد قرار دارد.

*س_برچسب‌ها_س*