یک‌شنبه 15 مهر 1403

317 هزار تن گندم از کشاورزان زنجانی خرید شد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
317 هزار تن گندم از کشاورزان زنجانی خرید شد

زنجان - ایرنا - مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه 14 استان زنجان گفت: از ابتدای تیرماه تاکنون بیش از 317 هزار تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان این استان به صورت تضمینی از سوی این شرکت خریداری شده است.

حمد ایزدی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بر اساس پیش بینی های انجام شده امسال این شرکت 364 هزار تن گندم از کشاورزان استان خریداری می کند که تاکنون بیش از 317 هزار تن آن محقق شده است.

به گفته وی، ارزش ریالی این میزان گندم مازاد خریداری شده از کشاورزان استان زنجان بیش از هشت هزار میلیارد ریال بوده که از این مبلغ تاکنون 6 هزار و 500 میلیارد ریال به حساب آنان واریز شده است. مدیر عامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه 14 استان زنجان گفت: شرکت مینوی خرمدره نیز 34 هزار و 785 تن گندم از کشاورزان استان خریداری کرده است. به گفته ایزدی، سال زراعی گذشته 249 هزار تن گندم از کشاورزان این استان به صورت تضمینی خریداری شد. وی اظهار داشت: خوشبختانه بیشتر کشاورزان در شهرستان های استان زنجان محصول راهبردی گندم در استان زنجان را کشت می کنند. مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه 14 استان زنجان گفت: بر اساس مصوبه دولت نرخ خرید تضمینی محصول گندم از کشاورزان با قیمت هر کیلوگرم 25 هزار ریال خریداری می‌شود. ایزدی اضافه کرد: طبق اعلام دولت، سال گذشته نرخ مصوب خرید تضمینی هر کیلوگرم گندم 17 هزار ریال تعیین شده بود. به گزارش ایرنا، سال گذشته 249 هزار تن گندم به ارزش چهار هزار و 346 میلیارد ریال خریداری شد. میزان رکورد خرید تضمینی گندم استان زنجان 372 هزار تن در سال 89 ثبت شده بود که سال 97 به بیش از 400 هزار تن رسید و این رکورد شکست.

*س_برچسب‌ها_س*