یک‌شنبه 15 مهر 1403

335 هکتار از اراضی ملی استان زنجان آزاد سازی شد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
335 هکتار از اراضی ملی استان زنجان آزاد سازی شد

زنجان - ایرنا - فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان گفت: طی 6 ماهه نخست امسال 46 مورد پیشگیری از تصرف اراضی ملی انجام و 335/7 هکتار از منابع طبیعی استان در قالب 51 فقره پرونده از چنگال متصرفان آزاد سازی شده است.

سرهنگ رضا مهدیون روز یکشنبه با بیان این مطلب به خبرنگاران افزود: طی این بازه زمانی 241 فقره پرونده برای مساحت بیش از یک هزارو 231 هکتار از اراضی ملی استان تشکیل شده است.

وی یادآور شد: در این مدت همچنین 461 مورد اخراج دام غیرمجاز از مراتع استان ثبت و 19 فقره چوب های قاچاق نیز کشف و ضبط شده است.

سرهنگ مهدیون با بیان اینکه شهرستان طارم بیشترین آمار قاچاق چوب را به خود اختصاص داده است، اظهار داشت: تنوع درختان در این شهرستان سبب شده است که چشم طمع قاچاقچیان چوب همواره به دنبال جنگل‌های طارم باشد.

وی خاطرنشان کرد: یگان حفاظت منابع طبیعی استان زنجان همواره به منظور کاهش آمار قاچاق چوب اقدامات لازم را بعمل می آورد و با تخریب کنندگان منابع طبیعی و قاچاقچیان چوب در استان برخورد شدید و قانونی می‌شود.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان همچنین از مهار آتش سوزی در بیش از 747 هکتار از اراضی ملی استان خبر داد و افزود: تعداد آتش سوزی در اراضی ملی زنجان طی 6 ماه نخست امسال 76 مورد بوده است.

*س_برچسب‌ها_س*