یک‌شنبه 15 مهر 1403

37 واحد تولیدی با اشتغالزایی برای 11 هزار نفر احیا شد

خبرگزاری مهر مشاهده در مرجع
37 واحد تولیدی با اشتغالزایی برای 11 هزار نفر احیا شد

کرج - رئیس کل دادگستری البرز از رسیدگی به مشکلات 37 واحد تولیدی در 6 ماهه ابتدایی امسال با ورود دستگاه قضایی خبر داد و گفت: با احیای این واحدها حدود 11 هزار شغل حفظ یا ایجاد شد.

کرج - رئیس کل دادگستری البرز از رسیدگی به مشکلات 37 واحد تولیدی در 6 ماهه ابتدایی امسال با ورود دستگاه قضایی خبر داد و گفت: با احیای این واحدها حدود 11 هزار شغل حفظ یا ایجاد شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، حسین فاضلی هریکندی گفت: با توجه به نامگذاری سال 1403 به نام «جهش تولید با مشارکت مردم» از سوی مقام معظم رهبری و همچنین تأکیدات رئیس قوه قضائیه در نشست ابتدای سال شورای عالی قضائی، اقدامات و تدابیر متعددی در دادگستری کل استان البرز به منظور حمایت از بنگاه‌های اقتصادی اتخاذ و به انجام رسید.

وی گفت: این فعالیت‌ها در محورهایی از قبیل احصای موانع تولید و کمک به رفع آنها با جلب نظر بخش خصوصی و صاحبان بنگاه‌های اقتصادی و تولیدی، ساماندهی امور مالیاتی، تسهیل صادرات، حمایت و پشتیبانی از شرکت‌های دانش‌بنیان، نظارت بر کیفیت اعطای تسهیلات بانکی و اتخاذ تدابیر لازم در مسیر حل مشکلات واحدهای مختلف تولیدی و خدماتی استان انجام شده است.

فاضلی هریکندی با اعلام اینکه در 6 ماهه نخست سال 1403 در مجموع تعداد 97 پرونده جدید در رابطه با مشکلات و چالش‌های تولیدکنندگان و واحدهای تولیدی در دبیرخانه ستاد پیگیری اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی استان البرز تشکیل شده است، ادامه داد: بدین منظور و با هدف شناسایی مشکلات، از 31 واحد تولیدی، درمانی و کشاورزی بازدید شد و برای رفع موانع تولید این واحدها 299 مکاتبه از طریق دبیرخانه انجام شده است.

رئیس ستاد پیگیری اجرای سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی استان البرز با عنوان اینکه در 6 ماهه ابتدایی سال بیش از 238 ملاقات با فعالان اقتصادی و تولیدکنندگان انجام شده است، گفت: در این دیدارها راهنمایی و مساعدت‌های لازم از قبیل ارائه ارشادات حقوقی و معاضدت قضائی، صلح و سازش یا استمهال بدهی یا تعهد، معرفی کتبی، حضوری یا تلفنی به دستگاه‌های اجرایی، نظارتی و بانک‌ها انجام شده و مسائل و مشکلات برخی نیز با طرح در کارگروه و اخذ مصوبه حل و فصل یا رفع مانع شده است.

وی با اشاره به اینکه در مجموع با حمایت‌های دستگاه قضائی استان در 6 ماهه نخست امسال از تعطیلی 37 واحد تولیدی جلوگیری شد در حالی که در 6 ماهه ابتدایی سال گذشته این تعداد 22 واحد و مجموع سال گذشته تعداد 43 واحد بوده است، افزود: این اقدامات منجر به حفظ اشتغال برای 7 هزار و 700 نفر و فراهم سازی زمینه اشتغال جدید برای 3 هزار و 54 نفر در 6 ماهه ابتدایی سال جاری شده است.