دوشنبه 23 مهر 1403

40 پایگاه کمیته امداد زکات فطره مردم دماوند را جمع آوری می کنند

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
40 پایگاه کمیته امداد زکات فطره مردم دماوند را جمع آوری می کنند

تهران - ایرنا - رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان دماوند گفت: همزمان با عید سعید فطر، 40 پایگاه این نهاد در مناطق مختلف شهرستان نسبت به جمع آوری زکات فطره مردم اقدام می‌کنند.

مهدی شعبانی روز پنجشنبه در نشست هماهنگی جمع آوری زکات فطره در شهرستان دماوند که با حضور اعضا در فرمانداری دماوند برگزار شد، اظهار داشت: طبق سنت هر ساله و با توجه به مصوبه شورای عالی زکات کشور و با هماهنگی وزارت کشور، کمیته امداد متولی و مجاز به جمع‌آوری فطریه است.

این مقام مسئول با بیان اینکه پرداخت زکات سبب کاهش فاصله طبقاتی در میان اغنیا و فقرا می‌شود، تاکید کرد: تمام مردم وظیفه دارند در راستای فرهنگ‌سازی در خصوص پرداخت زکات در جامعه تلاش کنند.

وی با تاکید بر ضرورت جمع‌آوری فطریه به صورت غیرحضوری و از طریق شیوه‌های الکترونیکی برای حفظ سلامت مردم با توجه به شیوع ویروس کرونا، گفت: امسال با برنامه ریزی های صورت گرفته، مناطقی که امکان شناسایی هستند به صورت حضوری و در غیراین صورت به صورت مجازی جمع آوری فطریه صورت می گیرد.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان دماوند گفت: در راستای ایجاد وحدت رویه و جلوگیری از سوءاستفاده‌های احتمالی، شورای زکات فطریه شهرستان دماوند به موسساتی که مجوز خیریه دارند درخواست توزیع هولوگرام از استان نموده است.

شعبانی ادامه داد: با توجه به شیوع ویروس کرونا، جهت پیشگیری و مقابله با قطع زنجیره ویروس، از روزه داران دماوندی می خواهیم به صورت غیرحضوری زکات فطریه عام را به شماره کارت 6037997950053349، زکات فطریه سادات را به شماره کارت 6037997950061615، کفاره غیرعمد را به شماره کارت 6037997950069881 و کفاره عمد را به شماره کارت 6037997950078155 واریز نمایند.

وی با بیان اینکه پس از جمع آوری فطریه در کمتر از 24 ساعت به حساب نیازمندان واریز می شود، بیان کرد: مردم شهرستان دماوند در سال گذشته 65 میلیون تومان زکات پرداخت کردند که شامل زکات فطریه عام، سادات و کفارات بوده است.

از فعالیت سازمان های مردم نهاد غیرمجاز جلوگیری بعمل آید

شاهرخ جهانشاهی، معاون سیاسی و انتظامی فرمانداری شهرستان دماوند نیز در ادامه با بیان اینکه بر اساس دستورالعمل استان، متولی اصلی جمع‌آوری زکات فطره کمیته امداد امام خمینی (ره) بوده، اما بحث مشارکت سازمان‌های مردم‌نهاد دارای مجوز نیز مطرح است، گفت: به جهت مدیریت بحث زکات فطره و عدم انحراف در این خصوص، باید هماهنگی‌هایی صورت گیرد و نقش نیروی انتظامی در این راستا بسیار مؤثر است.

وی ادامه داد: به این منظور باید منابع خبری و اطلاع رسانی فعال‌تر باشند و از فعالیت برخی افراد در قالب سازمان‌های مردم‌نهاد به صورت غیرمجاز، با همکاری نیروهای سپاه، اطلاعات، دهیاری‌ها و شوراها جلوگیری به عمل آید.

جهانشاهی تصریح کرد: در خصوص مؤسسات خیریه متقاضی دارای پرونده، بر اساس قانون باید این مؤسسات ثبت شده و گزارش مالی منتهی به پایان سال 98 آنها کامل باشد.

فاطمه خانزادی، رئیس اداره بهزیستی شهرستان دماوند نیز در این جلسه با بیان اینکه این نهاد آمادگی همکاری با کمیته امداد را دارد، گفت: اطلاعات مددجویان و نیازمندان بهزیستی با اولویت بندی در اختیار کمیته امداد امام خمینی (ره) قرار گرفته و به صورت مستقیم به حساب آنان واریز می شود.

وی با بیان اینکه جامعه هدف بهزیستی و کمیته امداد زیاد هستند و باید برای پرداخت اولویت بندی شود، گفت: با توجه به اینکه 2500نفر تحت پوشش داریم مبالغ انقدر نیست که بتوانیم به همه کمک کنیم.

*س_برچسب‌ها_س*