دوشنبه 16 مهر 1403

50درصد منابع و ثروت کشور در شعاع 400 کیلومتری استان زنجان قرار گرفته است

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
50درصد منابع و ثروت کشور در شعاع 400 کیلومتری استان زنجان قرار گرفته است

زنجان - ایرنا - استاندار زنجان گفت: 50 درصد منابع و ثروت کشور در شعاع 400 کیلومتری استان قرار گرفته و همجواری با هفت استان موجب شده زنجان دروازه ورود به اروپا باشد.

فتح الله حقیقی شامگاه پنجشنبه در دیدار با سفیر بنگلادش بابیان اینکه این مزیتهای استان زنجان باعث شده است تا چهار کشور در این استان سرمایه‌گذاری کنند، افزود: موقعیت جغرافیایی استان زنجان و همچنین توانمندی در حوزه های مختلف، هدف بسیار خوبی برای سرمایه گذاران خارجی است. وی یادآورشد: یکی از بخش هایی که می تواند برای 2 طرف جاذبه داشته باشد بخش گردشگری است،

حقیقی اظهار داشت: وجود بزرگترین گنبد آجری جهان همچنین بقایای مردان نمکی که متعلق به 2هزار و400 سال قبل است، کوه‌های رنگین ماهنشان و طبیعت زیبا و بکر طارم که در دنیا بی نظیر بوده می تواند زمینه ساز تبادل گردشگر و معرفی هرچه بیشتر فرهنگ 2 کشور باشد. استاندار زنجان تصریح کرد: وجود 98 واحد نساجی در استان، استخراج 36 ماده معدنی و فروش محصولات فراوری شده معادن، تولید محصولات منحصر به فرد و با کیفیت کشاورزی همچون سیر و زیتون، ساخت تجهیزات فشار قوی برق، وجود دانشگاه تحصیلات تکمیلی بعنوان مکان علمی و تحقیقاتی ممتاز در استان همچنین توانمندیهای حوزه فنی - مهندسی و آی تی بخشی از ظرفیت های استان زنجان برای برقراری و گسترش روابط 2 جانبه با بنگلادش است. جقیقی تاکید کرد: استان زنجان مهد علم و دانش، معادن و کشاورزی و جاذبه های فراوان برای سرمایه گذاری است که امکان گسترش روابط تجاری و اقتصادی با کشورهای هدف را دارد. وی افزود: برای اینکه اینگونه دیدارها منجر به نتیجه و همکاری های اقتصادی زنجان و بنگلادش ممکن شود باید ظرفیت ها و بسترهای همکاری 2 جانبه احصاء تا شرایط برای اعزام و پذیرش هیات های تجاری فراهم شود. حقیقی گفت: استان زنجان در زمینه تجارت خارجی توسط اتاق بازرگانی نقشه راه تجارت خارجی را تدوین کرده که در این مسیر برقراری روابط تجاری با بنگلادش مورد تاکید بوده است و امیدواریم بر اساس روابط دوستانه ای که 2 کشور در طی سالیان گذشته داشته اند بتوانیم شرایط و روابط تجاری و اقتصادی را نیز گسترش دهیم. وی خاطرنشان کرد: اگر تفاهم همکاری تجاری بین تجار بنگلادشی و استان زنجان حاصل و امکان حضور بخش خصوصی بنگالی در زنجان فراهم شود می توان شهرک صنعتی اختصاصی در اختیار آنها قرار داد.

*س_برچسب‌ها_س*