چهارشنبه 13 تیر 1403

50 درصد تجهیزات آتش‌نشانی داخلی است

خبرگزاری تسنیم مشاهده در مرجع
50 درصد تجهیزات آتش‌نشانی داخلی است

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران با اشاره به اینکه وضعیت آتش‌نشانی به لحاظ نیروی انسانی و تجهیزات در وضعیت مطلوبی قرار دارد، گفت: 50 درصد از تجهیزات آتش‌نشانی بومی‌سازی و داخلی است.

- اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، قدرت‌الله محمدی؛ مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران در حاشیه ششمین همایش و نمایشگاه بین‌المللی آتش نشانی و ایمنی شهری که صبح امروز در هتل المپیک برگزار شد، اظهار کرد: این نمایشگاه از امروز 11 تیرماه تا 13 تیرماه در این محل برگزار خواهد شد و 15 مهمان خارجی از کشورهای مختلف از جمله استرالیا، کره جنوبی، هند، عراق و... در این همایش و نمایشگاه بین‌المللی شرکت خواهند کرد.

وی تصریح کرد: همزمان با برگزاری ششمین همایش و نمایشگاه بین‌المللی آتش‌نشانی و ایمنی شهری پنل‌ها و کارگاه‌های تخصصی با حضور اساتید دانشگاه و مهمانان خارجی برگزار می‌شود.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی با اشاره به استقبال شرکت کنندگان و تولیدکنندگان داخلی در صنعت تجهیزات ساختمانی اطفای حریق، گفت: 43 شرکت در این نمایشگاه حضور دارند که از این تعداد 11 شرکت دانش‌بنیان هستند و این درحالی است که هم کانون 80 درصد از صنعت و تجهیزات اطفای حریق ساختمانی در کشور صورت می‌گیرد و امیداریم در آینده بتوانیم 20 درصد از باقیمانده این صنعت را بومی‌سازی و داخلی‌سازی کنیم.

محمدی گفت: تولیدات کامل تجهیزات مورد نیاز در کشور می‌تواند از خروج ارز از کشور جلوگیری کند و همچنین باعث افزایش اشتغالزایی می‌شود.

وی در پاسخ به این پرسش که در حال حاضر چند درصد از تجهیزات آتش‌نشانی اعم از خودرویی و... داخلی و بومی‌سازی شده است، گفت: حدود 50 درصد از تجهیزات ما داخلی است و امیدواریم با برنامه‌ریزی در آینده بتوانیم این میزان را افزایش بدهیم.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی با اشاره به اینکه در ششمین همایش و نمایشگاه بین‌المللی آتش‌نشانی و ایمنی شهری مهمانان از جمله استاندار تهران، شهردار تهران و... حضور پیدا خواهند کرد، گفت: این همایش و نمایشگاه بزرگترین رویداد ایمنی در کشور محسوب می‌شود.

ورود خودروهای دوکابین حریق وارداتی به سازمان آتش‌نشانی

محمدی در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه وضعیت تجهیزات آتش‌نشانی در کشور در حال حاضر در چه میزانی قرار دارد، گفت: در این حوزه ما وضعیت مطلوبی را داریم اگرچه آرمانی نیست اما وضعیت تجهیزات آتش‌نشانی ما در تهران به لحاظ نیروی انسانی و تجهیزات رقابت می‌کند با سایر کشورها در خاورمیانه و وضعیت خوبی را دارد.

50 درصد تجهیزات آتش‌نشانی داخلی است 2