سه‌شنبه 10 مهر 1403

50 روستا در همسایگی سد تالوار تشنه آب است

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
50 روستا در همسایگی سد تالوار تشنه آب است

نماینده مردم خدابنده در مجلس شورای اسلامی گفت: در نزدیکی سد تالوار بین 35 تا 50 روستا در طول هفته فقط نیم ساعت آب دارند و در همسایگی سد تشنه آب هستند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از موج رسا; سید البرز حسینی نماینده مردم خدابنده در مجلس شورای اسلامی، سه‌شنبه شب در جلسه مشترک مدیران صنعت آب و برق استان زنجان که با حضور وزیر نیرو برگزار شد، با اشاره به اینکه در ساختار مدیریتی وزارت نیرو، مشکل وجود دارد اظهار داشت: واقعیت این است که تا وقتی ساختار تفکراتی فعالان در وزارت نیرو تغییر نکند، در روی همان پاشنه خواهد چرخید و وزیر نیرو را نیز خسته خواهند کرد.

وی با تاکید بر اینکه منابع آب پایدار خوبی در استان زنجان وجود دارد، افزود: اما مشکل این است که در حل مشکل آبی استان زنجان، همانند استان سیستان و بلوچستان برخورد می‌شود.

نماینده مردم خدابنده در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه این وزارتخانه هیچ اقدام موثری برای این استان در خصوص منابع آبی نداشته است، گفت: این در حالی است که اعتبار قابل توجه 1100 میلیارد تومانی برای احداث خط انتقال آب از سد تالوار به همدان تخصیص یافته است.

حسینی گفت: در شهرستان خدابنده نزدیک به 87 رشته رودخانه وجود دارد که در بدترین شرایط 50 درصد آورده خوب آبی دارد اما مردم حق استفاده حتی یک قطره از این آب را ندارند و مجبور هستند از آبهای زیرزمینی استفاده کنند.

وی با بیان اینکه 35 تا 50 روستا در اطراف سد تالوار در طول هفته فقط نیم ساعت آب دارند، افزود: راه‌حل‌های ارائه شده برای حل مشکلات قابل قبول نیست و اگر عدالت در توزیع آب حل نشود مشکل و مسئله آب به هیچ عنوان حل نخواهد شد.

انتهای پیام /