سه‌شنبه 17 مهر 1403

50 میلیارد تومان تسهیلات کمک ودیعه مسکن در همدان پرداخت شد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
50 میلیارد تومان تسهیلات کمک ودیعه مسکن در همدان پرداخت شد

همدان - ایرنا - معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری همدان گفت: امسال 50 میلیارد تومان تسهیلات کمک ودیعه مسکن ویژه حمایت‌های دولت برای آسیب‌دیدگان از کرونا در این استان پرداخت شده‌است.

ظاهر پورمجاهد روز شنبه در ستاد استانی کرونا با بیان اینکه تسهیلات کمک ودیعه مسکن به چهار هزار متقاضی سالجاری در این استان پرداخت شد اضافه کرد: همچنین بیش از 110 میلیارد تومان تسهیلات به واحدها و کسب و کارهای آسیب دیده از کرونا پرداخت شده است.

وی با بیان اینکه 40 درصد شاغلان این استان در حوزه خدمات و گردشگری فعال هستند افزود: دستور العمل های جدید در زمینه گردشگری ابلاغ شد که بر اساس آن تسهیلات ویژه در زمینه گردشگری بر اساس نرم تسهیلات برای کسب و کارهای حوزه گردشگری تعیین شده است که تاثیر مثبتی دارد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری همدان گفت: اتحادیه پوشاک و کیف و کفش به علت اعمال محدودیت هایی در اسفند و فروردین و پاییز امسال و کاهش فروش بیشترین چک برگشتی را دارند.

وی بیان کرد: آنها درخواست کردند که مشاغل در ردیف 9 گروه 2 در گروه یک قرار گیرند تا با بازگشایی و فعالیت آنها آسیب زیادی متحمل نشوند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار همدان نیز گفت: به دنبال دریافت گزارش هایی از تیم بازرسی ستاد کرونا در زمینه رعایت پروتکل های بهداشتی، پیگیری لازم برای رفع سریع مشکلات گزارش شده صورت گرفت.

مصطفی آزادبخت افزود: کمیته امنیتی و اجتماعی ستاد کرونا همدان اقدام به دعوت از مسوولان بیمه تامین اجتماعی، بیمه سلامت و بانک ها کرده و توصیه ها و ارشادهای لازم برای پیشگیری از تجمع و شیوع ویروس کرونا به آنها داده شد.

وی بیان کرد: به تازگی مطلبی از سوی اینجانب در فضای مجازی مبنی بر ضرورت تعویض پلاستیک‌های نصب شده در بانک ها منعکس شد در حالیکه اصل مطلب بی‌تاثیر بودن پلاستیک های نصب شده در صورت نبود تهویه مناسب در یک مکان است.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان همدان نیز گفت: اداره کل تامین اجتماعی درصدد تبدیل دفترچه درمانی به کارت بود که در این باره اقدامی صورت نگرفته و موجب ازدحام و افزایش نارضایتی شده است.

حسن خانجانی افزود: طبق بررسی های میدانی صورت گرفته میزان ازدحام مراجعه کنندگان در شماری از مطب ها بالا بوده و برخی از پزشکان پس از ساعت 21 همچنان فعال هستند که این وضعیت موجب تشویق مردم به حضور در بیرون از خانه می شود.

سیما سادات لاری سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی روز جمعه گفت که شمار جانباختگان قطعی بیماری کووید 19 در کشور به 47 هزار و 95 نفر و مجموع بیماران به 922 هزار و 397 نفر رسیده است.

*س_برچسب‌ها_س* *س_پرونده خبری_س*