سه‌شنبه 10 مهر 1403

55 میلیارد ریال برای مقابله با کرونا در تربت‌جام اختصاص یافت

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
55 میلیارد ریال برای مقابله با کرونا در تربت‌جام اختصاص یافت

مشهد - ایرنا - 55 میلیارد ریال به حوزه پیشگیری و درمان بیماران کرونایی شهرستان تربت‌جام اختصاص یافت.

فرماندار تربت‌جام روز شنبه با بیان این مطلب به خبرنگار ایرنا افزود: باتوجه به شیوع بیماری کرونا در استان خراسان رضوی و گسترش آن به برخی از شهرستانهای این استان همچون تربت جام این میزان اعتبار از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و دفتر سازمان برنامه و بودجه استانداری به این شهرستان تعلق گرفت.

مرتضی حمیدی افزود: در حال حاضر این شهرستان از جمله مناطقی است که خوشبختانه طی چند هفته گذشته با همکاری خوب مردم و رعایت مسائل بهداشتی شیوع بیماری کووید 19 در آن کاهش یافته است.

وی ادامه داد: با شرایط مناسب به وجود آمده از شهروندان تربت جامی تقاضا می‌شود همچون همیشه با رعایت نکات بهداشتی کمک یار نیروهای کادر درمانی باشند.

فرماندار تربت‌جام گفت: جو آرامی در شهرستان حاکم شده و همه ارگانها و دستگاههای اجرایی شهرستان با تمام توان و قوا پای کار هستند تا بتوانند این ویروس را شکست دهند.

حمیدی به راه اندازی کارگاه تولید ماسک در مهمانشهر اتباع افغانستانی تربت‌جام اشاره کرد و افزود: با راه اندازی این واحد تولیدی روزانه 10 هزار عدد ماسک که یکی از مهمترین اقلام بهداشتی در مبارزه با این بیماری است تولید و در اختیار مصرف‌کنندگان قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: در حال حاضر مردم شیعه و اهل سنت این منطقه به صورت خودجوش کمکهای نقدی و غیرنقدی خود را در اختیار دستگاههای متولی قرار داده اند تا صرف بیماران کرونایی این شهرستان شود.

فرماندار تربت جام با اشاره به رزمایش کمک‌های مومنانه در این شهرستان گفت: از ابتدای شیوع ویروس کرونا در این شهرستان تاکنون افزون بر 62 هزار بسته غذایی از سوی ارگانها، دستگاههای اجرایی و جامعه روحانیت شیعه و علمای اهل سنت تربت جام آماده و در اختیار خانواده های نیازمند شیعه و اهل سنت قرار گرفته است.

حمیدی افزود: همزمان با شیوع بیماری کرونا در تربت جام طی چند مرحله، معابر، مساجد و ناوگان حمل و نقل عمومی این شهرستان ضدعفونی شد.

وی از آمادگی 100 درصدی مراکز درمانی تربت‌جام در صورت افزایش بیماران مبتلا به این ویروس خبر داد و گفت: بیمارستان های سجادیه، مهر مادر و ارتش با ظرفیت افزون بر 190 تخت مجهز و خوابگاههای دانشجویی و دانش آموزی در آمادگی کامل به سر می برند.

او از مردم شهرستان تربت‌جام خواست همچنان تا جایی که امکان دارد استفاده از ماسک را جدی بگیرند.

شهرستان تربت جام در فاصله 165 کیلومتری جنوب شرقی مشهد قرار دارد.

شمار هیاتهای مذهبی فعال در استان 6.4 میلیون نفری خراسان رضوی پنج هزار هیات است که دو هزار و 500 مورد از این هیاتها در شهرستان 3.5 میلیون نفری مشهد فعالیت دارند.

*س_برچسب‌ها_س* *س_پرونده خبری_س*