یک‌شنبه 15 مهر 1403

6 هزار نفر مانده تا یک‌میلیونی شدن جمعیت خراسان شمالی / "محمد" صدرنشین نام انتخابی نوزادان پسر در سال جاری

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
6 هزار نفر مانده تا یک‌میلیونی شدن جمعیت خراسان شمالی / "محمد" صدرنشین نام انتخابی نوزادان پسر در سال جاری

علی زاهدی نیا با اشاره به اینکه جمعیت کل استان تا پایان دی ماه سال جاری، 994 هزار و 257 نفر بوده است، گفت: براساس این آمار پنج هزار و 743 نفر مانده تا جمعیت استان به یک میلیون نفر برسد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ علی زاهدی نیا، مدیرکل ثبت احوال خراسان شمالی در گفتگو با خبرنگار عصراترک اظهار داشت: براساس آخرین برآوردهای جمعیتی در استان خراسان شمالی، تعداد 499 هزار و 533 نفر از جمعیت استان را مردان و 494 هزار و 724 نفر را زنان تشکیل می دهند.

وی با اشاره به اینکه طی 10 ماه نخست سال جاری 11 هزار و 779 ولادت در استان خراسان شمالی به ثبت رسیده است، ادامه داد: پنج نام منتخب مردان در این ایام به ترتیب، محمد، امیرعلی، آریا، علی و امیرحسین هستند.

این مقام مسئول گفت: براساس اطلاعات پایگاه ثبت احوال،147 هزار و 23 نفر از ابتدای تاسیس ثبت احوال استان به نام مبارک علی و ترکیبات آن در استان نامگذاری شده اند که این رقم حدود 29.4 درصد از جمعیت مردان در پایان دی ماه سال جاری است.

زاهدی نیا همچنین یادآور شد: از ابتدای سال جاری تاکنون 520 نوزاد تازه متولد شده در استان خراسان شمالی به نام علی و ترکیبات آن نامگذاری شده است که این امر نشان دهنده علاقه و ارادت مردم استان به خاندان عصمت و طهارت و در واقع بیانگر رفتارهای فرهنگی مردم براساس آموزه های دینی است.

مدیرکل ثبت احوال خراسان شمالی خاطرنشان کرد: جمعیت کل استان تا پایان دی ماه سال جاری، 994 هزار و 257 نفر بوده است.

انتهای پیام / رحمانی