جمعه 13 مهر 1403

615 بیمار کرونایی در بیمارستان‌های زنجان بستری هستند

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
615 بیمار کرونایی در بیمارستان‌های زنجان بستری هستند

زنجان - ایرنا - معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان گفت: در زمان حاضر با توجه به موج چهارم کرونا در استان 615 بیمار در بیمارستان‌های زنجان بستری هستند که 46 مورد از این آمار مربوط بستری‌های روز گذشته است.

دکتر علیرضا آرمانی کیان روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از ابتدای شیوع کرونا تاکنون آمار مبتلایان مثبت سرپایی کرونا بر اساس تست آزمایشگاهی به 74 هزارو 641 نفر رسید که 627 مورد آن، آمار روز گذشته را شامل می‌شود.

وی اضافه کرد: آمار موارد مثبت سرپایی استان همچنان نوسانی بوده و این موضوع بیانگر آن است که تعلل و غفلت از پروتکل‌های بهداشتی به ویژه برگزاری دورهمی ها می تواند مشکلات زیادی را ایجاد کند.

به گفته وی، بر اساس آخرین رنگ بندی اعلام شده از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی شرایط کرونایی اغلب شهرهای استان قرمز بوده و همین وضعیت لزوم رعایت پروتکل های بهداشتی را بیش از گذشته ضروری تر کرده است.

این مسوول با بیان اینکه در مدت شیوع ویروس کرونا تاکنون یک‌هزارو 371 نفر در استان زنجان جان خود را بر اثر ابتلا به این بیماری از دست داده‌اند گفت: بر اساس گزارشهای اعلام شده روز گذشته 6 مورد فوتی در استان ثبت شد.

وی اظهار داشت: از ابتدای شیوع ویروس کرونا در این استان تاکنون مجموع مبتلایان به این بیماری" تمامی موارد مثبت بر اساس یافته‌های آزمایشگاهی" به رقم 83 هزارو 356 نفر رسیده است.

آرمانی کیان افزود: طبق گزارش های اعلام شده از اسفند سال گذشته تاکنون بر اساس یافته های آزمایشگاهی ابتلای هشت هزارو 715 نفر به بیماری کووید - 19 در استان زنجان ثابت شده است و هفت هزارو 34 نفر از آن‌ها بعد از بهبودی از بیمارستان ترخیص شده‌اند.

قزلباش ادامه داد: آمار تجمیعی بیماران بستری شده در بیمارستان‌های استان زنجان شامل مبتلای قطعی همچنین مشکوک به عدد 24 هزارو 725 نفر رسیده است.

این مسوول تاکید کرد: هر چند شمار مبتلایان و بستری ها در بیمارستان‌های این استان نسبت به هفته های گذشته تا حدودی کاهش یافته اما برای کنترل هرچه بهتر این بیماری، همچنان رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سوی عموم امری مهم و ضروری است.

*س_برچسب‌ها_س*