دوشنبه 24 اردیبهشت 1403

635 عامل افتخاری زکات در خراسان جنوبی فعال هستند

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
635 عامل افتخاری زکات در خراسان جنوبی فعال هستند

عرب گفت: هم اکنون 322 شورای زکات روستایی در سطح استان فعال است و 635 عامل افتخاری و 311 مبلغین با این نهاد همکاری دارند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خاورستان، محمد عرب امروز در جلسه شورای زکات استان اظهار کرد: در ماه رمضان امسال بیش از 55 میلیارد ریال زکات فطریه و کفاره در سطح استان جمع آوری شده است.

مدیرکل کمیته امداد خراسان جنوبی افزود: از این مبلغ بیش از 42 میلیارد ریال فطریه و بیش از 13 میلیارد ریال کفاره بوده است که در بین خانواده های نیازمند توزیع شده است.

وی خاطر نشان کرد: هم اکنون 322 شورای زکات روستایی در سطح استان فعال است و 635 عامل افتخاری و 311 مبلغین با این نهاد همکاری دارند.

مدیرکل کمیته امداد خراسان جنوبی در ادامه گفت: در سال گذشته 9 میلیارد و 118 میلیون تومان جمع آوری شده است که از مبلغ پنج میلیارد و 74 میلیون تومان نقدی و چهار میلیارد و 44 میلیون تومان به صورت نقدی بوده است.

عرب افزود: با زکات جمع آوری شده در سال گذشته زمینه اهدا 45 سری جهیزیه به نوعروسان تحت حمایت، پرداخت هزینه های درمانی 887 بیمار، 24 مورد در خصوص هزینه های تحصیلی، 489 مورد در زمینه مسکن، 39 هزار 265 مورد در زمینه معیشتی، هفت پروژه مسجد، 9 پروژه حسینیه و هفت پروژه آشپزخانه هیات مذهبی در سطح استان انجام و هزینه شده است.

 لزوم آگاهی کشاورزان از اهمیت ادای زکات محصولات

حجت الاسلام غلامحسین نوفرستی، قائم مقام نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی نیز در شورای زکات استان اظهار کرد: از رسالت های مهم نظام الهی این است که زمینه ارتباط بندگان با خدا را فراهم کند.

وی افزود: آمدن زکات در کنار نماز بیانگر این است که رابطه با خداوند متعال از طریق نماز و رابطه با مخلوق از راه ادای زکات برقرار می‌شود.

قائم مقام نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی بر لزوم آگاهی کشاورزان از اهمیت ادای زکات محصولات تاکید کرد و گفت: باید تمامی دستگاه‌های مرتبط زمینه‌ای را فراهم کنند تا مؤدیان زکات نسبت به پرداخت زکات اموال خود اهتمام داشته باشند.

حجت الاسلام نوفرستی خواستار ترویج و تبیین اهمیت فرهنگ پرداخت زکات در جامعه شد و بیان کرد: ائمه جمعه، رسانه ها باید با گسترش فعالیت‌های تبلیغی در نهادینه کردن فرهنگ پرداخت زکات و ترغیب و تشویق افراد برای پرداخت زکات همت ویژه ای بکار گیرند.

انتهای پیام /