شنبه 9 تیر 1403

67 واحد صنفی متخلف کرونایی در مازندران پلمب شد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
67 واحد صنفی متخلف کرونایی در مازندران پلمب شد

ساری - ایرنا - رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران گفت که از آغاز اجرای مصوبه محدودسازی زمان فعالیت مشاغل تاکنون 67 واحد صنفی در استان پلمب شده است.

ستاد ملی مقابله با کرونا مصوبه ای را از بیستم آبان ماه جاری در مراکز استان های کشور به اجرا گذاشت که بر اساس آن تمامی اصناف به جز مشاغل سطح یک مانند داروخانه ها و نانوایی ها که نیازمندی های ضروری مردم را تامین می کنند از ساعت 18 به بعد حق فعالیت ندارند.

ستاد مقابله با کرونای مازندران این مصوبه را به تمامی شهرستان های استان تسری داد و علت آن را نزدیکی شهرهای مازندران به یکدیگر اعلام کرد.

به گزارش روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران، حسینقلی قوانلو افزود که این واحدهای صنفی به دلیل عدم رعایت مصوبات ستاد مقابله با کرونا و عدم رعایت پروتکل های بهداشتی پلمب شده اند.

وی با اعلام اینکه در طی این مدت 6 هزار و 631 واحد صنفی در استان مورد بازرسی قرار گرفته است، از تشکیل 339 پرونده تخلف طی همین مدت خبر داد.

قوانلو گفت که پرونده های تشکیل شده جهت صدور رای به شعب تعزیرات حکومتی ارسال شده است.

وی افزود: با توجه به مصوبه ستاد مقابله با بیماری کرونا تمام واحدهای صنفی بجز سطح یک در سراسر استان مازندران تنها تا ساعت 18 مجاز به فعالیت بوده و باید بعد از آن تعطیل شوند.

رئیس سازمان صنعت مازندران گفت: واحدهای صنفی از قبیل خبازی ها، قصابی ها، فروشگاه های بزرگ تامین کننده نیاز اساسی خانوار، میوه فروشی ها، مرغ فروشی ها و داروخانه ها مستثنی بوده و می توانند با رعایت پروتکل های بهداشتی در بعد از این ساعت فعالیت داشته باشند.

وی از عموم شهروندان تقاضا کرد در صورت مشاهده هر گونه تخلف اقتصادی و بهداشتی را به تلفن 124 و یا سامانه www.124.ir اعلام نمایند.

*س_برچسب‌ها_س*
  • ویروس کرونا
  • سازمان صنعت معدن و تجارت استان مازندران
  • ساری