سه‌شنبه 17 مهر 1403

9 خرداد و مهمترین اخبار کرونایی استان‌ها

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
9 خرداد و مهمترین اخبار کرونایی استان‌ها

استان ها - ایرنا - تهدید ناشی از عادی شدن رفتار عمومی در برابر ویروس کرونا و خطر افزایش بیماران مبتلا به کووید 19 همچنان در صدر نگرانی های مسئولان حوزه بهداشت و درمان کشور و مقامات ارشد استان هاست و همچنان درخواست برای رعایت نکات بهداشتی و حفظ فاصله اجتماعی در روند زندگی روزمره از مهمترین توصیه های جدی برای حفظ سلامت فردی و خانوادگی است.

پس از سه ماه تلاش شبانه روزی حافظان سلامت و همراهی حماسی مردم و هدایت مسئولان و کمک و ایثار خیران و جهادگران عرصه سلامت طی هفته‌های اخیر آمار ابتلا به کرونا در سطح ایران روند کاهشی به خود گرفت و مهار آن بیش از هر زمان دیگری در دسترس قرار گرفت اما در برخی استان ها به خاطر برخی بی توجهی ها به توصیه‌های بهداشتی و بی دقتی در اجرای عادی‌سازی رفت و آمدهای عمومی دوباره شاهد افزایش تعداد افراد درگیر با این بیماری هستیم.

برخی تصور می کنند چون علائم بیماری ندارند، می توانند تحرکی عادی در جامعه داشته باشند و این در حالیست که بارها متخصصان اعلام کرده اند امکان ناقل بودن همیشه هست و افزایش ترددها و جابه جایی های شهری و بین شهری می تواند وضعیت را از حالت مدیریت شده خارج کند و این یک زنگ خطر جدی است.

توجه به توصیه های متخصصان و پزشکان، اتخاذ روش های پیشگیرانه، رعایت نکات بهداشتی، دوری از اضطراب، حداقل رساندن تماس ها و ارتباطات و پیگیری اخبار از منابع رسمی و موثق از مهمترین اقداماتی است که نباید آنها را نادیده گرفت.

مراکز استانی و دفاتر ایرنا در شهرستان ها نیز در این مدت تلاش کرده اند تا جدیدترین و موثق ترین اخبار با موضوعیت کرونا را منتشر کنند و شهروندان را د جریان آخرین اطلاعات بدست آمده در این زمینه قرار دهند.

استاندار کرمانشاه: افزایش تعداد مبتلایان به کرونا بسیار نگران‌کننده است

درخواست از بهبودیافتگان کرونا در آذربایجان‌شرقی برای اهدای خون

شیوع کرونا صنف عکاسان و فیلمبرداران گناباد را تهدید می کند

پایگاه‌های انتقال خون سیستان و بلوچستان در برابر کرونا ایمن هستند

ضرری که کرونا به بخش فرهنگ و هنری چهارمحال و بختیاری وارد کرد

کرونا به طلایی‌پوشان فوتبال اصفهان هم رحم نکرد

فتاح: قم در مبارزه با کرونا عملکرد خوبی داشت

رئیس بهداشت گناوه: تغییر رفتار مردم این شهرستان نسبت به کرونا ضروری است

عضو هیات‌علمی دانشگاه چمران: اثرات مخرب کرونا با تقویت اعتماد ملی قابل جبران‌است

کرونا 30 میلیارد ریال به شیلات کهگیلویه و بویراحمد خسارت وارد کرد

پلیس فتا بوشهر به عاملان انتشار اخبار جعلی کرونایی هشدار داد

کاهش قیمت و تقاضا برای خرید آبزیان با شیوع کرونا درچابهار وکنارک

کارآفرینان گنابادی چهار میلیارد ریال به آسیب دیدگان کرونا کمک کردند

فرماندار میناب نسبت به اوج گیری دو باره بیماری کرونا هشدار داد

فارس در شاخص‌های تشخیص کرونا فراتر از متوسط کشور عمل کرده است

کرونا جان 50 نفر دیگر را در ایران گرفت

رئیس مرکز اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تاکنون 146 هزار و 668 نفر به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت 50 نفر در 24 ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به 7 هزار و 677 نفر رسید.

کیانوش جهانپور روز جمعه درباره آخرین آمار ابتلای قطعی به ویروس کرونا و موارد فوت ناشی از آن در کشور افزود: در 24 ساعت گذشته تا ظهر امروز (نهم خرداد) بر اساس گزارش آزمایشگاه ها و دانشگاههای علوم پزشکی دو هزار و 819 بیمار جدید مبتلا به کووید -19 در کشور شناسایی شد. از بین مبتلایان جدید، 547 مورد بستری و دو هزار و 272 نفر (حدود 80 درصد) از موارد سرپایی و افراد در تماس با مبتلایان بودند که شناسایی شدند. با در نظر گرفتن موارد جدید، مجموع بیماران مبتلا به کووید - 19 در کشور به 146 هزار و 668 نفر رسید

رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: در طول 24 ساعت گذشته 50 بیمار دیگر مبتلا به کووید19 در کشور جان باختند و از زمان شیوع این بیماری در کشور تاکنون 7 هزار و 677 نفر جان خود را از دست داده اند.

جهانپور بیان کرد: بر اساس این گزارش ها تاکنون 114 هزار و 931 نفر از بیماران مبتلا به کووید19 در کشور بهبودیافته و از بیمارستان ترخیص شده اند. 2547نفر از این بیماران نیز در وضعیت شدید این بیماری و به نوعی بحرانی تحت مراقبت در بخش های آی سی یو قرار دارند که امیدواریم شفا پیدا کنند.

وی گفت: در 24 ساعت گذشته حدود 20 هزار مورد تست جدید از افراد مشکوک به بیماری کووید19 گرفته شده و تاکنون 896 هزار و 571 آزمایش تشخیص کووید19 در کشور انجام شده است. جهانپور افزود: در 24 ساعت گذشته، 15 استان فاقد فوتی و در پنچ استان، فقط یک مورد فوتی ناشی از بیماری کووید19 گزارش شده است.

*س_برچسب‌ها_س* *س_پرونده خبری_س*
9 خرداد و مهمترین اخبار کرونایی استان‌ها 2
9 خرداد و مهمترین اخبار کرونایی استان‌ها 3
9 خرداد و مهمترین اخبار کرونایی استان‌ها 4
9 خرداد و مهمترین اخبار کرونایی استان‌ها 5
9 خرداد و مهمترین اخبار کرونایی استان‌ها 6
9 خرداد و مهمترین اخبار کرونایی استان‌ها 7
9 خرداد و مهمترین اخبار کرونایی استان‌ها 8
9 خرداد و مهمترین اخبار کرونایی استان‌ها 9