یک‌شنبه 15 مهر 1403

9 طرح تعاونی در زنجان افتتاح می‌شود

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
9 طرح تعاونی در زنجان افتتاح می‌شود

زنجان - ایرنا - مدیر امور تعاون اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان گفت: همزمان با آغاز هفته تعاون، روز پنجشنبه /13 شهریور / 9 طرح تعاونی این استان همزمان با سراسر کشور به صورت ویدئو کنفرانس با حضور رییس جمهوری به بهره برداری می‌رسند.

علی پاکمنش روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه برای اجرای این طرح ها 276 میلیارد ریال سرمایه گذاری از سوی تعاونی ها انجام شده است، افزود: 69 هزار و 200 میلیارد ریال نیز در قالب تسهیلات برای اجرای این طرح ها به تعاونی ها پرداخت شده است.

وی اظهار داشت: این 9 تعاونی با 305 نفر عضو، زمینه اشتغال 140 نفر را فراهم کرده اند.

پاکمنش گفت: طرح های قابل بهره برداری شامل پروژه های مسکن، گلخانه، مرغداری و استخر ورزشی است.

مدیر امور تعاون اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان با بیان اینکه چهار هزارو 700 تعاونی در استان زنجان ثبت شده است، افزود: سال گذشته 89 تعاونی جدید با یک هزار و 300 عضو در استان تشکیل شد که در نتیجه تاسیس این تعاونی ها برای 2 هزارو 750 نفر فرصت شغلی فراهم شد.

وی با بیان اینکه فرآیند اداری تاسیس و راه اندازی تعاونی ها از طریق سامانه جامع و هوشمند بخش تعاونی انجام می شود، گفت: این سامانه به آدرس https://taavoni.mcls.gov.ir/ در دسترس متقاضیان و تعاونگران است.

پاکمنش از برگزاری پانزدهمین جشنواره تعاونی‌های برتر استان در شهریور امسال همزمان با هفته تعاون خبر داد و گفت: این جشنواره در راستای شناسایی و انتخاب الگوهای برتر بخش تعاون برگزار می شود.

وی افزود: پس از بررسی مستتندات و اطلاعات ارائه شده، 13 تعاونی به عنوان تعاونی برتر در استان شناسایی شده اند که در مراسمی از آنها تجلیل می شود.

مدیر امور تعاون اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان گفت: 10 تعاونی از این استان نیز واجد شرایط حضور در مرحله ملی جشنواره تعاونی‌های برتر شناخته شدند که امیدواریم بتوانند موفقیت هایی را در این مرحله کسب کنند.

13 شهریور در ایران روز تعاون نامگذاری شده و از این تاریخ به مدت هفت روز، هفته تعاون است.

*س_برچسب‌ها_س*