جمعه 20 مهر 1403

903 متقاضی عزیمت به حج در استان مرکزی واکسینه شدند

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
903 متقاضی عزیمت به حج در استان مرکزی واکسینه شدند

اراک - ایرنا - مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان مرکزی از تزریق واکسن به 903 نفر از متقاضیان عزیمت به سفر معنوی حج از 20 اردیبهشت‌ماه امسال تاکنون خبر داد و گفت: از این تعداد، 150 نفردر شهرستان خمین، 160 نفر در ساوه، 60 نفر در دلیجان و بقیه در اراک واکسینه شده‌اند.

«محمد محمدی» روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: تزریق واکسن به افراد آماده عزیمت به حج تا 10 خردادماه ادامه دارد و انتظار است افراد باقی‌مانده هرچه سریعتر برای دریافت واکسن اقدام کنند.

وی اظهار داشت: استان مرکزی دارای 10 کاروان برای اعزام به حج تمتع است که هر 2 کاروان دارای یک پزشک است که هر پنج پزشک این کاروان‌ها از زمان تزریق واکسن و انجام معاینات لازم قبل از اعزام، تا پایان سفر در کنار حجاج قرار دارند.

وی گفت: تزریق واکس حج تا 2 سال ایمنی برای بدن به لحاظ بیماری مننژیت ایجاد می‌کند و اگر بنا به دلایل شرایط کرونا، تغییری در برنامه حج امسال ایجاد شود این ایمنی تا سال آینده وجود دارد و برای سال بعد نیاز به تزریق مجدد نیست.

وی ادامه داد: بر اساس اعلام سازمان حج و زیارت استان مرکزی ظرفیت اعزام کاروان‌های این استان به حج یک‌هزار و 400 نفر است که تاکنون یک‌هزار و 100 نفر ثبت‌نام کرده‌اند.

استان مرکزی 12 شهرستان و بیش از یک میلیون و 400 هزار نفر جمعیت دارد.

*س_برچسب‌ها_س*