یک‌شنبه 8 مهر 1403

98 درصد جایگاه‌های CNG جنوب آذربایجان‌غربی استانداردسازی شد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
98 درصد جایگاه‌های CNG جنوب آذربایجان‌غربی استانداردسازی شد

مهاباد - ایرنا - مدیرشرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه میاندوآب گفت: 98 درصد جایگاه‌های CNG این منطقه در جنوب آذربایجان‌غربی استانداردسازی شد.

سیدجواد فیض‌حسینی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در راستای خدمت‌رسانی مطلوب‌تر به شهروندان، کاهش خطرات احتمالی در جایگاه‌ها و هزینه‌ها، نگهداری مطلوب و تعمیرات به‌موقع قطعات و تجهیزات مورد استفاده در جایگاه‌های CNG و در مدار بودن آنها، با پیگیری‌های به عمل آمده 49 باب جایگاه تک منظوره و 2 منظوره این منطقه موفق به اخذ تاییدیه بازرسی ادواری از سازمان ملی استاندارد شدند.

وی با اشاره به مصرف روزانه 460 هزار متر مکعب سی‌ان‌جی در منطقه میاندوآب افزود: از ابتدای سال‌جاری تاکنون، 35 میلیون متر مکعب CNG در 40 باب جایگاه در جنوب استان سوختگیری شده که موجب صرفه‌جویی بیش از 35 میلیون لیتر بنزین شده است.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه میاندوآب با اشاره به احداث هشت باب جایگاه سی‌ان‌جی با پیشرفت بالای 90 درصدی با مشارکت بخش خصوصی در شهرستان‌های میاندوآب، مهاباد، نقده و پیرانشهر اضافه کرد: با افتتاح و بهره‌برداری از این هشت جایگاه عرضه گاز طبیعی (CNG) در جنوب استان تعداد جایگاه‌های عرضه گاز طبیعی این منطقه به 57 جایگاه و مدت زمان سوختگیری به کمتر از پنج دقیقه خواهد رسید.

شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه میاندوآب با واقع شدن در جنوب آذربایجان‌غربی به مرکزیت شهرستان میاندوآب دارای هشت ناحیه مرکزی و 91 باب جایگاه عرضه فرآورده‌های نفتی مشتمل بر 32 جایگاه تک منظوره سوخت مایع، 38 باب جایگاه دو منظوره سوخت مایع و گاز طبیعی فشرده شده، 21 باب جایگاه تک منظوره سی‌ان‌جی، 253 باب فروشندگی نفت سفید و نفت‌گاز شهری و روستایی و 18 باب تاسیسات سیلندر پرکنی گاز مایع است.

این منطقه یکی از مناطق 37 گانه نفتی کشور است که وظیفه تامین و توزیع سالانه حدود یک میلیارد لیتر انواع فرآورده‌های نفتی مایع و حدود 40 هزار تن گاز مایع (LPG) را به عهده دارد.

همچنین این منطقه دارای یک باب انبار نفت با ظرفیت ذخیره‌سازی 60 میلیون لیتر انواع فرآورده‌های نفتی است.

*س_برچسب‌ها_س*