چهارشنبه 4 مهر 1403

آتش سوزی در بازار قدیم قشم 17 نفر را بیمارستانی کرد

وب‌گاه اقتصاد نیوز مشاهده در مرجع
آتش سوزی در بازار قدیم قشم 17 نفر را بیمارستانی کرد

اقتصادنیوز: مسئول روابط عمومی بیمارستان پیامبر اعظم (ص) قشم از مصدومیت 17 نفر به دلیل آتش سوزی گسترده در بازار قدیم این جزیره خبر داد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، رضا صفی پور عصر چهارشنبه افزود: خوشبختانه هیچ‌کدام از مصدومان این آتش سوزی گسترده دچار سوختگی نشده‌اند.

وی ادامه داد: تمامی این افراد با علائم تنگی نفس در بیمارستان بستری شده‌اند و تحت درمان‌های سرم درمانی و اکسیژن درمانی قرار دارند.

مسئول روابط عمومی بیمارستان پیامبر اعظم (ص) قشم توضیح داد: از این تعداد مصدوم منتقل شده به این بیمارستان هشت نفر پس از بهبودی اولیه مرخص شده‌اند و 9 نفر دیگر در حال دریافت خدمات درمانی قرار دارند.

صفی پور اعلام کرد: این مرکز درمانی با توجه به تجربه و امکانات موجود، آمادگی کامل را برای پذیرش تعداد بیشتری از مصدومان احتمالی دارد و تمامی تمهیدات لازم در این خصوص اندیشیده شده است.

ساعت 04:30 بامداد چهارشنبه حادثه آتش سوزی در مرکز خرید مدنی، محدوده بازار قدیم قشم به سامانه 125 اعلام و بلافاصله ماموران سه ایستگاه آتش نشانی به همراه خودروهای پشتیبانی به محل حادثه اعزام شدند.

مدیر پدافند غیرعامل، بحران و ایمنی سازمان منطقه آزاد قشم گفت: آتش سوزی پاساژ شماره یک (مدنی) بازار قدیم قشم در حال حاضر و پس از تلاش 14 ساعته آتش نشانان تحت کنترل است، اما هنوز مهار نشده است.

مجید فرهادی اضافه کرد: به دلیل درون سوز بودن بسیاری از کالاهای موجود در این پاساژ و بازار قدیم قشم نیازمند زمان بیشتری برای جستجوی حریق های پنهان و اطفای کامل آنها در محل هستیم.

علت وقوع این آتش‌سوزی از سوی کارشناسان در حال بررسی است.

بیمارستان تخصصی پیامبر اعظم (ص) بزرگترین و مهمترین مرکز درمانی جزیره قشم محسوب می شود که با ایجاد فضای جدید، تجهیزات کاملا تخصصی، استاندارد و با ارایه خدمات به صورت دولتی، تحولی عظیم در زیر بنای سلامت مردم این جزیره ایجاد کرده است.

این مرکز در حال حاضر دارای 128 تخت در بخش های تخصصی سی. سی. یو (مراقبت های ویژه قلب)، آی. سی. یو (مراقب های ویژه)، داخلی، جراحی، اورژانس، نوزادان و اطفال، زنان، بلوک زایمان، ریکاوری، استریلیزاسیون مرکزی، تالاسمی، همودیالیز، آزمایشگاه، رادیولوژی، سونوگرافی و داروخانه شبانه روزی به صورت 24 ساعته فعال و به ارایه خدمات می پردازد.

جزیره قشم با وسعت یک هزار و 500 کیلومتر مربع از تنگه هرمز به موازات ساحل جنوبی ایران به طول 135 کیلومتر و عرض میانگین 11 کیلومتر از توابع هرمزگان است و 300 کیلومتر خط ساحلی دارد.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با حدود 150 هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات ساحل استان هرمزگان به طول 150 و عرض میانگین 11 کیلومتر در میان آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.

همچنین بخوانید ما را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید