چهارشنبه 6 تیر 1403

آخرین جزئیات حادثه آتش‌سوزی بیمارستان رشت | تعداد و اسامی جانباختگان اعلام شد

وب‌گاه گسترش مشاهده در مرجع
آخرین جزئیات حادثه آتش‌سوزی بیمارستان رشت | تعداد و اسامی جانباختگان اعلام شد

ساعت 1:15 دقیقه بامداد امروز 29 خرداد، آتش‌سوزی در بیمارستان قائم به مرکز فرماندهی آتش‌نشانی رشت گزارش شد. به همین منظور، نیروهای عملیاتی، امداد و نجات و واکنش سریع به محل حادثه اعزام شدند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان در تشریح جزئیات مربوط به حادثه بامداد امروز (29 خرداد ماه) بیمارستان قائم رشت و وضعیت مصدومان و جانباختگان آن گفت: 9 بیمار بیمارستان در این حادثه جان باختند.

دکتر محمدتقی آشوبی روز سه‌شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به جزئیات بیشتری از حریق مهیب بیمارستان خصوصی 250 تختخوابی قائم (عج) رشت اظهار کرد: از همان دقایق نخست وقوع حریق در بیمارستان، قرارگاه عملیاتی انتقال، بستری و ادامه درمان بیماران را فوری و اضطراری در دستور کار قرار داد.

وی با بیان اینکه از زمان اطلاع به اورژانس تا صبح امروز همزمان با عملیات اطفاء، عملیات انتقال بیماران آغاز شد، اضافه کرد: در زمان وقوع آتش‌سوزی 142 بیمار در بیمارستان بستری بودند که 109 بیمار در بخش عادی و 33 بیمار در بخش‌های ویژه بستری بودند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه تمامی بیماران از محل بیمارستان منتقل شده‌اند، گفت: هشت نفر از بیماران جان خود را از دست دادند که علت فوت توسط پزشکی قانونی در دست بررسی است.

وی بیان کرد: بیماران این بیمارستان به مراکز درمانی مختلف از جمله بیمارستان‌های پورسینا، رازی، ولایت، حشمت، الزهرا، پیروز لاهیجان، پارس، آریا و سه نفر هم به بیمارستان صومعه‌سرا منتقل شدند.

استاندار گیلان بامداد امروز (سه‌شنبه) در حاشیه بازدید میدانی از محل حادثه آتش‌سوزی بیمارستان قائم (عج) رشت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: تمام 142 بیمار بستری در بیمارستان قائم رشت که بامداد امروز دچار آتش سوزی شد به سایر مراکز درمانی رشت منتقل شدند.

علت این حریق در دست بررسی است.

اسامی فوت شدگان حادثه آتش سوزی بیمارستان رشت

ابوطالب صادقی

زهرا قربان شیرودی

صغری صفری

معصومه اصغرنیا

محمد منتظری

محمدرضا اسدی

شهبانو راحت پیشه

آسیه جعفرزاده

لیلا جعفری

در ویدیوی زیر، اظهارات رئیس کل دادگستری گیلان در مورد این حادثه را شاهد هستیم:

رییس قوه قضاییه طی دستوری خطاب به رئیس کل دادگستری استان گیلان، بر حضور وی در صحنه حادثه، بررسی علل وقوع این آتش‌سوزی، شناسایی و تحت نظر قرار دادن خاطیان و مقصران احتمالی تاکید کرد.

در پیام رئیس دستگاه قضا ضمن همدردی با خانواده جان‌باختگان، بر لحاظ هر چه استوار تر و قوی‌ترِ تدابیر و تمهیدات پیشگیرانه برای جلوگیری از وقوع حوادث این چنینی که سبب داغ دار شدن خانواده‌ها می‌شود، تاکید و تصریح شده است.

همچنین بهرام عین اللهی امروز (سه‌شنبه) در نشست خبری مشترک با سخنگوی دولت با وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی که در نهاد ریاست جمهوری برگزار شد، درگذشت تعدادی از مردم در حادثه بیمارستان خصوصی قائم رشت را تسلیت گفت و اظهار داشت: این بیمارستان در سال 94 ساخته شد و مجوز 150 تخت داشت.

وی افزود: در این حادثه 142 بیمار حضور داشتند که به علت اتصالی در مجاورت بخش مراقبت های ویژه (ای سی یو) بوده که تاکنون 9 نفر از بیماران فوت کرده اند و 95 بیمار نیز در بیمارستان های دیگر پذیرش شدند.

وی افزود: با رصد و ارزیابی حادثه، اگر قصوری باشد به مراجع قضایی اعلام می شود.

منشاء حریق بیمارستان قائم مشخص شد

رئیس سازمان آتش نشانی رشت گفت: کانون آتش‌سوزی شناسایی شده، اما علت حادثه همچنان در دست بررسی است.

منشاء حریق در اتاقک یو. پی. اس و سرور بود. آژیر آتش به صدا درآمده اما عدم انجام درست و به موقع عملیات اولیه‌ی اطفا توسط پرسنل و ترکیدگی باتری‌ها سبب آتش گرفتن کل اتاقک که در طبقه منفی بیمارستان قرار داشت، شده و شعله‌ها کل طبقه را در بر گرفته است.

در سال جاری نیز جلسات مربوط به ایمنی را با ریاست بیمارستان برگزار کردیم و قرار شد که برخی از نواقص رفع شود، ضمنا هیچ اخطاریه مکتوبی برای بیمارستان قائم ارسال نشده است.

آخرین جزئیات حادثه آتش‌سوزی بیمارستان رشت | تعداد و اسامی جانباختگان اعلام شد 2
آخرین جزئیات حادثه آتش‌سوزی بیمارستان رشت | تعداد و اسامی جانباختگان اعلام شد 3