یک‌شنبه 15 مهر 1403

آزادی مذهبی هدیه انقلاب اسلامی به اهل سنت است / گسترش فعالیت های دینی اهل سنت در مساجد از برکات انقلاب است

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
آزادی مذهبی هدیه انقلاب اسلامی به اهل سنت است / گسترش فعالیت های دینی اهل سنت در مساجد از برکات انقلاب است

دشمنان جمهوری اسلامی ایران از گذشته‌های دور در تلاش بوده‌اند تا با نفود در میان اقوام و مذاهب ایران اسلامی بین مذاهب تشیع و تسنن اختلاف انداخته و سیاست‌های سلطه‌گرانه خود را پیاده کننده اما با استقرار نظام جمهوری اسلامی ایران و با رهنمودهای امام راحل (ره) و مقام معظم رهبری پیوند میان مذاهب و اقوام ایرانی بسیار قوی شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از عصراترک، در طلیعه چهل و سومین سال پیروزی انقلاب اسلامی علمای اهل سنت استان خراسان شمالی از دستاوردهای انقلاب اسلامی در مناطق سکونت اهل سنت این استان گفتند.

آزادی مذهبی هدیه انقلاب اسلامی به اهل سنت است

امام جمعه اهل سنت دهستان باغلق راز و جرگلان در گفتگو با خبرنگار عصراترک، گفت: با نگاهی به کشورهای همسایه که امنیت خود را از دست داده اند متوجه می شویم انقلاب اسلامی ایران 43 سال طعم امنیت را چشیده و این امنیت با اتحاد به دست می آید.

غفورآخوند یزدانی با بیان اینکه قبل از انقلاب از آزادی مذهبی برخوردار نبودیم، اظهارکرد: قبل از انقلاب فقط یک مسجد در بجنورد داشتیم که برکت انقلاب امروزه 6 مسجد اهل سنت در بجنورد داریم و در استان خراسان شمالی بیش از 180 مسجد اهل سنت برای اقامه نماز جماعت دایر می باشد. وی ادامه داد: همچنین 7 نماز جمعه اهل سنت داریم که این ها همه از برکات انقلاب اسلامی و بیانگرهدیه دادن آزادی مذهبی توسط امام راحل به اهل سنت است. خون شیعه و اهل سنت ایران در هم آمیخته است

امام جماعت اهل سنت مسجد حنفیه بجنورد در گفتگو با خبرنگار ما گفت: پیروزی انقلاب اسلامی از نعمت های بزرگ خداوند به ایرانیان است و شکر این نعمت ارزشمند، حمایت از آرمان های امام خمینی (ره) و منویات مقام معظم رهبری است.

الله یار آخوند درخشان اظهارکرد: امروز با وجود تحریم های ظالمانه استکبار جهانی بر ملت ایران، جهان نظاره گر است که ملت ایران اعم از شیعه و سنی، چگونه برای آری گفتن به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و رهبری و همچنین، خیر گفتن به استکبار جهانی و دشمنان نظام به میدان انتخابات گذشته آمدند و پای این نظام و انقلاب ایستادند. وی افزود: در چهل و سومین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی نیز بار دیگر ملت ایران پیام همدلی و وفاداری به آرمانهای امام خمینی (ره) و تجدید بیعت با رهبر انقلاب را به گوش جهانیان خواهند رساند.

وی تاکید کرد: به رسانه های دروغین که در ماهواره مانور می دهند اعلام می کنیم که خون شیعه و اهل سنت ایران در هم آمیخته است و هرزمانی اولی الامر مسلمین امر دهند، لباس بسیجی پوشیده و به جنگ استکبار خواهیم رفت.

خلق ترکمن، ماجرای کردستان و ترورها نتوانست این انقلاب را از بین ببرد

پژوهشگر و فعال فرهنگی ترکمن در بجنورد در گفتگو با خبرنگار عصراترک گفت: انقلاب ما انقلابی بود که خداوند او را پشتیبانی کرد و به پیروزی رسید. ستاربردی ساعدی افزود: عرصه ها بیشماری بود که خداوند به سراغ ملت ایران آمد و بعد از پیروزی انقلاب، نابودی شاه و قطع سیطره اجانب و آمریکا از نشانه های یاری خداوند بر ملت ایران بود.

وی تصریح کرد: چهل و سه سال است که دشمنان، تلاش می کنند که دوباره برگردند و هرگز به این خیال خام دست پیدا نمی کنند.

ساعدی افزود: بیش از 4 دهه است که دشمنان، توطئه ایجاد می کنند و خداوند حافظ این انقلاب است و خلق ترکمن را به راه انداختند که خلق ترکمن به دهن آنها زد و خلق مسلمان تبریز را به راه انداختند که همان خلق مسلمان تبریز تو دهنی به آنها زد.

این پژوهشگر فعال ترکمن گفت: دشمنان ماجرای کردستان را ایجاد کردند که در کردستان ضربه خوردند و جنگ تحمیلی را به راه انداختند که در جنگ نیز، شهدای فراوانی را نثار انقلاب و تقدیم انقلاب کردیم و در ماجرای جنگ هم شکست خوردند و ماجرای ترورها را به راه انداختند و هریک از این توطئه ها برای نابود کردن انقلاب، بی محتوا و بی جان کافی بود اما انقلاب اسلامی ایران با استقامت و خدایی است که با این همه توطئه ها هنوز پابرجا است.

گسترش فعالیت های دینی اهل سنت در مساجد از برکات انقلاب است

خطیب مسجد حنفیه اهل سنت بجنورد نیز در گفتگو با خبرنگار ما گفت: فعالیت مکاتب اهل سنت در مساجد قبل از انقلاب رونقی نداشته است. حلیمبردی آخوند درخشان اظهارکرد: بعد از پیروزی انقلاب در مساجد اهل سنت ایران به خصوص خراسان شمالی شاهد رونق و گسترش فعالیت های قرآنی و فقهی برای کودکان، نوجوانان و جوانان ترکمن بودیم.

وی اضافه کرد: قبل از هرچیزی باید بگوییم که ما قدردان انقلاب و نظام برای آزاد گذاشتن اهل سنت در امور مذهبی هستیم.

وی تاکید کرد: امروز وظیفه تک تک امامان جماعت مساجد است که به عنوان یک معلم دینی و استاد اخلاق مساجد محلات خود را تبدیل به مکاتب کرده و ساعاتی از روز را با تعلیم اهالی محله و کوچه خود در خصوص آموزهای اسلامی و کارهای فرهنگی در مساجد بپردازند و اهداف انقلاب را برای کودکان و جوانان بازگو کنند.

انتهای پیام /