یک‌شنبه 27 خرداد 1403

آزار دادن هواداران را متوقف کنید / شاه‌محمدی: نیازی به توهین به رقیب نیست

وب‌گاه ورزش سه مشاهده در مرجع
آزار دادن هواداران را متوقف کنید / شاه‌محمدی: نیازی به توهین به رقیب نیست

بازیکن سابق تیم پرسپولیس با لحنی تند استقلال را به سود بردن از داوری متهم می‌کند.

به گزارش ورزش سه، در فاصله 48 ساعت تا شروع دوباره لیگ برنر ایران برای سه هفته پایانی، جمشید شاه‌محمدی پیشکسوت سرخپوشان در گفتگو با خبرنگار ما اظهار داشت: این روزها زیاد می‌بینیم؛ افرادی درباره پرسپولیس صحبت می‌کنند که واقعا در حد حرف زدن درباره باشگاه ما نیستند. هر قدرهم رقیب ما بیشتر احساس خطر کند این مصاحبه‌ها بیشتر می‌شود. مشخص است؛ بعضی فرصت را مغتنم دیده‌اند که هم خود را مطرح کنند و هم سعی کنند بیش از این که می‌بینیم بخواهند روی داوری و در کل فدراسیون فشار بگذارند تا برای تیم خود امتیاز بادآورده بگیرند.

وی ادامه داد: این که یک بازیکن از نظر فوتبالی جایگاهی داشته باشد دلیل نمی‌شود بزرگی و منش هم داشته باشد یا خودش را در حد حرف زدن درباره پرسپولیس ببیند. چرا باید به عنوان یک پیشکسوت برای نشان دادن علاقه خودمان به تیم محبوب‌مان، به رقیب توهین کنیم یا هر دروغی را بگوییم. الان بعضی پیشکسوتان استقلال برای این که ثابت کنند استقلالی هستند به پرسپولیس و هوادارانش توهین می‌کنند. جواب دادن به این ها کاری ندارد ولی خب، شخصیت پرسپولیس و پرسپولیسی‌ها چیز دیگری است.

مهاجم سابق فوتبال ایران عنوان کرد: کسی یا کسانی بعضی افراد را به خدمت گرفته‌اند تا به جایشان حرف بزنند. این در حالی است که هر قدر هم در فوتبال به جایی رسیده باشند واقعا ادبیات و رفتاری ندارند که در حد صحبت درباره پرسپولیس باشند. اگر همین اشتباهات داوری نبود الان رقیب پرسپولیس نبودند و اگر هم بودند، بعد از پرسپولیس قرار داشتند ولی می‌خواهند همه چیز را یک جور دیگر نشان بدهند. من همه این‌ها را از ضعف عملکرد فدراسیون می‌بینم. چرا یک تیم باید در حالی که به لطف همین اشتباهات در صدر است باز هم از فدراسیون متوقع باشند. این اگر از ضعف فدراسیون نیست پس از چه چیزی است؟

وی گفت: بعضی داوران چرا باید به بعضی مسایل تن بدهند؟ چون تامین نمی‌شوند. مربیان چرا سراغ حواشی، جادوگر، تطمیع یا خرافات می‌روند چون برای‌شان ثبات وجود ندارد.

از پیشکسوت فوتبال پرسپولیس درباره حملات تندی که این روزها از سوی استقلال و بعضی پیشکسوتان آن به پرسپولیس می‌شود می‌پرسیم و می‌گوید: اصلا مشکلی نیست. هرکس در جهت منافع خودش حرف بزند. مشکل این است که حرف راست بزنیم. آن‌ها قبل از این که به پرسپولیس توهین کنند در واقع به هواداران خود توهین می‌کنند. من در تمرین پیشکسوتان پرسپولیس گفتم؛ حیف که فلانی در تیم استقلال که هر زمان فرصت گیر بیاورد یک نیشی به هواداران باشگاه ما می‌زند و بهمانی در پیشکسوتان آن تیم، هم دوره من نبودند. یعنی یک نفر نیست جواب این ها را بدهد و بعد دیدم شان و حد همه بیش از آن است که با این‌ها دهن به دهن بگذارند. البته من آن جا به یکی از هم‌بازیان خودم هم اعتراض کردم که راهش را گم کرده است. آزار دادن مردم و هواداران اصلا کار درستی نیست.

جمشید شاه‌محمدی درباره اظهارات یکی از اعضای کادر استقلال مبنی بر این که صحبت درباره شرافت مربیان در رقابت با استقلال، کارشکنی در مسیر قهرمانی آن‌ها است، گفت: چرا باید با شرافتمندانه بازی کردن تیم‌ها مشکل داشت؟ خب مگر غیر از این است که هر تیمی در هر مسابقه هر چه در توان دارد را به میدان مسابقه بیاورد؟

آزار دادن هواداران را متوقف کنید / شاه‌محمدی: نیازی به توهین به رقیب نیست 2