دوشنبه 2 مهر 1403

آستان قدس رضوی

آستان قدس رضوی

خبرگزاری دانا

در نگاهی تطبیقی به نوشته‌ها و روزنامه‌ها و جراید جناح روشن‌فکر و متجددان غرب‌گرا طی یک یا دو دهه قبل از مشروطیت دیده می‌شود که بیشتر آه و افسوس خوردن برای عقب‌ماندگی ایران از کاروان تجدد و تمدن نمودار است و این نوشتار‌ها یا فاقد یا دارای اثرات کم‌رنگ ضداجنبی و ضداستعماری بوده و کمتر علیه فرهنگ غربی است.

خبرگزاری مهر

تفاهمنامه همکاری ایران و کتابخانه ملی رم برای حفظ نسخ خطی فارسی، بین استفانو کامپانیولو مدیر کتابخانه ملی مرکزی شهر رم و سفیر و رایزن فرهنگی ایران در ایتالیا امضا شد.

وب‌گاه عصر ایران

گفته می شود برخی با استفاده از مواد شیمیایی باغ‌های تهران را می‌خشکانند و زمین های سوخته آن را برای ساختن برج و ساختمان های چند ده طبقه استفاده می‌کند.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - اسامی 22 نهاد شرکت‌کننده در بخش «تجلی اراده ملی» چهلمین جشنواره فیلم فجر را اعلام کرد تا با توجه به اولویت‌های موضوعی سازمان متبوع، طی مراسمی با حضور مقامات، هنرمندان و رسانه‌ها به فیلم‌های منتخب از نگاه خود، جوایزی اهدا کنند.

وب‌گاه عصر ایران

آیت‌الله صافی از سنت دفاع می‌کرد اما پس از او بود که شورای نگهبان با تفسیر نظارت به استصوابی بر پایه نظر آیت‌الله محمدی گیلانی مهم‌ترین دغدغه خود را این قرار داد که چگونه نامزدهای انتخابات مختلف را پیشاپیش تعیین صلاحیت کنند

وب‌گاه عصر ایران

اجرای این الگو هشت گام دارد که گام اول تا پنجم در همه الگوها مشترک است و سه‌گام بعدی برای هر خانواده متفاوت اجرا می‌شود. زمانی که به گام پنجم می‌رسیم چهار الگو داریم که کانون مسئله را معلوم می‌کند.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - آثار راه یافته به مرحله دوم داوری در گروه «علوم اجتماعی» از سوی دبیرخانه سی و نهمین دوره جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی ایران معرفی شدند.

خبرگزاری ایسنا

آثار راه‌یافته به مرحله دوم داوری در گروه «علوم اجتماعی» از سوی دبیرخانه سی‌ونهمین دوره جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی ایران معرفی شدند.

خبرگزاری مهر

اثرات راه‌پیداکرده به مرحله دوم داوری در گروه «علوم اجتماعی» توسط دبیرخانه سی و نهمین دوره جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی ایران معرفی شدند.

خبرگزاری ایسنا

یک فعال گردشگری گفت: جای خالی گردشگری مذهبی در نمایشگاه بین‌المللی تهران احساس می‌شد. با توجه به اینکه گردشگری مذهبی پیشران سایر حوزه‌های گردشگری در ایران است، می‌طلبد به این موضوع در نمایشگاه سال آتی توجه بیشتری شود.

خبرگزاری ایسنا

عضو هیات علمی پژوهشکده گردشگری جهاد دانشگاهی گفت: امر زیارت را با مرزگذاری نمی‌توان مدیریت کرد بلکه باید مجموعه حرم یا ساحت مقدس قدسی که آستان قدس رضوی مستقیما مدیریت می‌کند تحت مدیریت، نظارت و برنامه‌ریزی آن نیز باشد.

وب‌گاه مشرق نیوز

با گذشت پنج ماه از آغاز به‌کار دولت سیزدهم، روند تغییر استانداران با شیب ملایمی انجام شده تا نمایندگان عالی دولت در استان‌ها با سرعت و قدرت به همگام کردن سیاست‌های دولت در استان‌ها بپردازند.

خبرگزاری تسنیم

رییس مرکز تحقیقات سیاست‌گذاری اقتصاد سلامت گفت: حداقل 25 استان از 31 استان کشور، نرخ باروری کل زیر حد جایگزینی دارند و این مسئله تهدیدی برای جوانی ایران و گویای سرعت حرکت به سمت سالمندی است!