سه‌شنبه 17 مهر 1403

آسیب های اجتماعی

آسیب های اجتماعی

خبرگزاری دانا

ویروس کرونا، مهمان ناخوانده ای است که بعد از گذشت 19 ماه گویا کنگر خورده و لنگر انداخته و به اینطور که مشخص است قصد رفتن ندارد و در این میان دانش آموزان، معلمان و والدین مانند پازل سردرگمی هستند که نمی دانند بالاخره مدارس باز می شود یا باید همچنان به کلاس های آنلاین عادت کنند.

وب‌گاه عصر ایران

وی از پیگیری تادیه بدهی‌های دولت به تامین اجتماعی و افزایش بازدهی صندوق های بازنشستگی در دوره وزارتش خبر داده و از مردم خواسته است فرصت دو سه ماهه‌ای به او بدهند تا بتواند به مردم توضیح دهد که درباره صندوق‌ها چه کرده است.

خبرگزاری ایسنا

حجت الله عبدالملکی، سوم شهریورماه و پس از اخذ رای اعتماد از نمایندگان مجلس، راهی طبقه دهم ساختمان زرد رنگ وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی شد تا هدایت وزارتخانه‌ای را به دست بگیرد که به اذعان خودش، وزارت «مردم» است و نبض معیشت و رفاه مردم در آن می‌تپد.

خبرگزاری مهر

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با ابلاغ دستورالعملی ده گانه، محمدحسین هادیان را به عنوان رئیس مرکز حراست این وزارتخانه منصوب کرد.

خبرگزاری دانا

عضو کمیسیون امینیت و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: استانداری که در اصفهان سکان استانداری را به عهده می‌گیرد، باید با این استان ارتباط عمیق برقرار کند و از شناخت گسترده و همه جانبه برخوردار باشد و این نقطه است که اگر فردی غیر بومی بیایند قطعا نمی توانند حداقل در کوتاه مدت به آن دست یابند.

خبرگزاری مهر

نشست نقد و بررسی کتاب «عبور از سینمای سانسور: تأملاتی در فیلم سازی غیرطبیعی ایران» اثر وحید جلیلی به صورت زنده در بستر فضای مجازی برگزار شد.

وب‌گاه مشرق نیوز

ششمین جلسه مجازی پایگاه نقد کتابخانه مرکزی پارک شهر با همکاری کتابخانه حضرت فاطمه (س) تهران، با محوریت کتاب «عبور از سینمای سانسور» اثر وحید جلیلی در بستر فضای مجازی برگزار شد.

خبرگزاری ایسنا

مدیر کل امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به برگزاری 7 دوره جشنواره الگوهای برتر تدریس درس «تفکر و سبک زندگی» گفت: این درس از حاشیه خارج شده است و از متون اصلی است.

خبرگزاری ایسنا

یک عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: حل همه مسائل کشور در کوتاه مدت به صورت طبیعی ممکن نیست، اما انتظار این است که دولتمردان و وزرای جدید اولویت ها را درست تشخیص دهند.

خبرگزاری ایسنا

دبیر مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک با بیان اینکه در شرایط فعلی پاندمی کووید 19، کودکان و نوجوانان نه تنها آموزش را از فضای مجازی تعقیب کرده بلکه حق بر تفریح و سرگرمی آنان نیز محدود به استفاده از اپلیکیشنهای مربوطه در فضای مجازی است، با توجه به دسترسی آزاد آنها به تصاویر مستهجن در فضای اینترنت، خواستار اقدام در اجرای سند ملی صیانت از کودکان در قبال آسیب های فضای مجازی شد.

خبرگزاری ایسنا

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با تشریح این موضوع که کاهش آسیب های اجتماعی صرفا با امکانات مادی قابل حل نیست، گفت: هنر و شاهکار اصلی در کنترل اعتیاد و سایر آسیب های اجتماعی این است که با کمک به فرد معتاد به طرق مختلف فرهنگی و اجتماعی زمینه بازگشت این افراد را به زندگی سالم فراهم سازیم.

خبرگزاری دانا

نگاهی اندیشمندانه به فرصت‌ها و تهدیدهای پیش روی استان نخستین گام در تحقق در مسی مطالبه‌گری است تا مقدمه‌ای بر دستیابی به توسعه پایدار باشد.

وب‌گاه خبر آنلاین

به گفته رضوان مدنی، نوجوانان و جوانان بیشتر به سمت گل و شیشه می‌روند و در بعضی از سنین دیگر افراد هروئین و تریاک استفاده می‌شود. به گفته او امسال آمار پذیرش زنان معتاد متجاهر در مراکز بهزیستی افزایش قطعی داشته است.

وب‌گاه عصر ایران

پس از وقوع کودک آزاری و اطلاع بهزیستی شهرستان از این واقعه، با حضور تیم مرکز مداخله در بحران و اورژانس اجتماعی اداره بهزیستی شهرستان نیکشهر در روستای مورد نظر، فرآیندهای مداخله ای و روانشناختی جهت خانواده و به ویژه کودکان آسیب دیده انجام پذیرفته است.

خبرگزاری ایسنا

بررسی موضوع بازگشایی مدارس و دانشگاهها در شرایط کرونایی کشور و بررسی طرح حمایت از سرمایه گذاری خارجی ضد تحریمی از جمله موارد کاری کمیسیون های تخصصی مجلس شورای اسلامی در هفته جاری است.

خبرگزاری مهر

نخستین نشست علمی - تخصصی از سلسله پیش نشست های دومین همایش ملی مواجهه با آسیب های اجتماعی از دیدگاه اسلام برگزار می شود.