شنبه 22 اردیبهشت 1403

آشفتگی نتانیاهو از احتمال صدور حکم بازداشت / تماس‌های گسترده با مقامات آمریکایی

وب‌گاه اقتصاد نیوز مشاهده در مرجع
آشفتگی نتانیاهو از احتمال صدور حکم بازداشت / تماس‌های گسترده با مقامات آمریکایی

یک رسانه اسرائیلی مدعی شد که نتانیاهو برای جلوگیریب از صدور حکم بازداشت خود، تماس‌های گسترده‌ای با مقامات آمریکایی به منظور جلوگیری از صدور حکم بازداشتش برقرار کرده است.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، روزنامه عبری زبان معاریو به نقل از منابع آگاه گزارش داد که نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی از ترس صدور حکم بازداشتش توسط دیوان بین‌المللی دادگستری به شدت نگران و آشفته است.

بر اساس این گزارش، نخست وزیر رژیم صهیونیستی تماس‌های گسترده‌ای با مقامات آمریکایی به منظور جلوگیری از صدور حکم بازداشتش برقرار کرده است.

از سوی دیگر روزنامه تایمز انگلیس نیز اعلام کرد که احتمالا دیوان بین‌المللی دادگستری در حال آماده شدن برای صدور حکم بازداشت نتانیاهو و مقام‌های ارشد اسرائیلی از جمله یوآو گالانت وزیر جنگ، هرتزی هالوی رئیس ستاد کل اتش و برخی مقامات امنیتی رژیم صهیونیستی به خاطر جنگ علیه غزه است.

این روزنامه انگلیسی نوشت که ممکن است حکم بازداشت در اوایل هفته آینده صادر شود.

نتانیاهو مدعی شده است که تصمیم‌های دیوان لاهه بر تصمیم‌های رژیم صهیونیستی تاثیری نخواهد گذاشت اما می‌تواند تبدیل به روال خطرناکی شود.

به گزارش ایرنا، شبکه 12 رژیم صهیونیستی پیش تر نیز در این باره گزارش داد که نتانیاهو خواستار اقدام وزیران خارجه انگلیس و آلمان برای جلوگیری از صدور قرار بازداشت وی از سوی دیوان بین‌المللی دادگستری شده است.

رژیم صهیونیستی نگران این است که ممکن است دیوان بین‌المللی دادگستری در پایان ماه آتی میلادی برای مقام‌های امنیتی و سیاسی ارشد این رژیم، قرار بازداشت صادر کند.

نتانیاهو از جمله کسانی است که ممکن است مشمول این اقدام از سوی دادگاه لاهه شود.

دیوان بین المللی دادگستری در روزهای 11 و 12 ژانویه 2024 (21 و 22 دی 1402) در لاهه دو جلسه علنی را به عنوان بخشی از آغاز رسیدگی به شکایت آفریقای جنوبی علیه رژیم اسرائیل به اتهام ارتکاب جنایت نسل کشی علیه ساکنان نوار غزه برگزار کرد.

با وجود آنکه رژیم اسرائیل اتهام نسل‌کشی در غزه را رد می‌کند اما دیوان بین‌المللی دادگستری با بررسی شکایت دولت آفریقای جنوبی مبنی بر نسل‌کشی این رژیم در غزه موافقت کرده که این موضوع یکی از بی‌سابقه‌ترین انزواهای صهیونیست‌ها در مجامع بین‌المللی تاکنون بوده است.

این برای اولین بار است که رژیم صهیونیستی در دادگاه بین المللی لاهه محاکمه و علیه آن رای صادر شده است.

با آغاز عملیات «طوفان الاقصی» توسط گروه‌های مقاومت فلسطین در 15 مهر ماه (1402)، رژیم صهیونیستی برای تلافی این حمله غافلگیرکننده، جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، بمباران‌های وحشیانه مناطق مسکونی و مراکز درمانی و آموزشی نوار غزه و پس از چندی یورش زمینی به این منطقه را آغاز کرد.

همچنین بخوانید ما را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید