شنبه 29 اردیبهشت 1403

آشوب سال قبل نه عزم گفت‌وگو داشت نه توان براندازی + فیلم

خبرگزاری دانشجو مشاهده در مرجع
آشوب سال قبل نه عزم گفت‌وگو داشت نه توان براندازی + فیلم

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، آنچه در پائیز پارسال بر نهاد دانشگاه گذشت باعث شد جنبش دانشجویی بار دیگر نقش خود در تحولات عرصه دانشگاه را مورد توجه قرار دهد. دومین قسمت از برنامه شانزده آذر با عنوان «دانشگاه چگونه دانشگاه نماند؟» موضوع تحولات و آشوب‌های پائیز سال 1401 در دانشگاه‌های کشور و نقش تشکل‌های دانشجویی در این حوادث مورد بحث و بررسی قرار گرفت. علیرضا عسگری، جانشین...

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، آنچه در پائیز پارسال بر نهاد دانشگاه گذشت باعث شد جنبش دانشجویی بار دیگر نقش خود در تحولات عرصه دانشگاه را مورد توجه قرار دهد.

دومین قسمت از برنامه شانزده آذر با عنوان «دانشگاه چگونه دانشگاه نماند؟» موضوع تحولات و آشوب‌های پائیز سال 1401 در دانشگاه‌های کشور و نقش تشکل‌های دانشجویی در این حوادث مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

علیرضا عسگری، جانشین بسیج دانشجویی دانشگاه شریف و زهرا عظیمی، دبیر سابق انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه الزهرا (س) در این قسمت از برنامه شانزده آذر حاضر بودند.

عظیمی در ابتدای برنامه گفت: تابستان سال گذشته شاهد تحرکات خبری و رسانه‌ای برای بر هم زدن آرامش فضای فکری جامعه بودیم. در نهایت وقتی جرقه اتقاق مهسا امینی خورد، واکنش‌هایی که در پس آن پیش آمد واکنش‌هایی عادی نبود و از پیش تعیین شده بود. پس از آن در دانشگاه شاهد شعارها و برخوردهای رادیکال بودیم. وی ادامه داد: ریشه اتفاقات این است که با افرادی مواجهه بودیم که مشخص کردند صرفا معترض به حجاب نیستند و جمهوری اسلامی را دشمن خود می‌پنداشتند. حقیقت تلخ دیگر این بود که سطح فرهیختگی یک دانشجو تا چه حدی پایین آمده که تنها راه مبارزه با یک نظام سیاسی را در فحش و کارهای غیراخلاقی نشان میداد.

عظیمی گفت: در مواجهه با وقایع سال قبل ما واکنش‌های مختلفی را نسبت به قشری که خودشان را معترض می‌نامیدند شاهد بودیم. بعضی می‌گفتند سناریوی گل دادن اجرا شود. به این منظور که اگر بگوییم ما شنونده اعتراض شما هستیم این وقایع ختم به خیر می‌شود. یا بعضی فکر می‌کردند که این عده معترض مسلمان بوده اما به حدود قانون حجاب معترض هستند که پس از جلسات هم‌اندیشی می‌توانیم به نتایج مشترک برسیم.