پنج‌شنبه 7 تیر 1403

آغاز به‌کار «ستاد کمیته بازرگانی و زیربنایی» قالیباف با حضور علی نیکزاد

خبرگزاری خبرنگاران جوان مشاهده در مرجع
آغاز به‌کار «ستاد کمیته بازرگانی و زیربنایی» قالیباف با حضور علی نیکزاد

ستاد کمیته بازرگانی و امور زیربنایی محمدباقر قالیباف کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری عصر امروز (سه‌شنبه) با حضور فعالین اقتصادی و تجاری، نمایندگان مجلس شورای اسلامی و صاحب‌نظران حوزه بازرگانی و عمرانی آغاز به کار کرد.

اگر با تغییر دولت سرمایه اجتماعی افزایش نیابد دچار خسران شده ایم

در این آیین افتتاحیه علی نیکزاد رئیس ستاد انتخاباتی محمدباقر قالیباف با بیان اینکه ما یک رئیس جمهور بر مبنای اخلاق اسلامی داشتیم که تلاش و مجاهدت می‌کرد و تابع ولایت بود و هم و غمش اسلام و دین و کشور بود، گفت: تصمیمات دولت سیزدهم به دلیل ضایعه‌ای که رخ داد فرصت ظهور و بروز نیافت.

وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران سیاست ثابتی بر مبنای عزت، حکمت و مصلحت دارد و شهید رئیسی بنا را گذاشته بود بر اینکه با کشور‌های همسایه که بالغ بر 650 میلیون نفر جمعیت را شامل می‌شود، روابط فیمابین را پیش ببرند، تصریح کرد: شهید رئیسی در عین روابط با همسایگان تلاش کردند که عضو شانگهای، بریکس و دی 8 بشوند.

نیکزاد با اشاره به اینکه در عرصه سیاست خارجی تلاش شهید رئیسی توام با عزت و افتخار بود و در سازمان ملل عکس شهید سلیمانی را بالا بردند و اهانت به قرآن را محکوم کردند، اظهار داشت: در عرصه داخلی نیز بر مبنای اخلاق سیاسی، تلاش مضاعفی داشتند تا بتوانیم مشکلات معیشت، مسکن، ازدواج، نقدینگی، تورم، صادرات و واردات، مدیریت ارز و سایر مباحث که منجر به زندگی توام با عزت برای مردم می‌شود را به بهترین شکل ممکن رفع کنیم.

رئیس ستاد انتخاباتی قالیباف با بیان اینکه وجود رهبری و جایگاه ولایت فقیه در قانون اساسی در چنین بزنگاه‌هایی خود را نمایان می‌کند، بیان داشت: به یکباره رئیس جمهورمان را از دست دادیم ولی در عین حال که همه متاثر از این حادثه بودند، بنا به فرمایشات رهبر انقلاب امورات کشور پیش رفت.

وی با تاکید بر اینکه بین خود و خدای خود باید دنبال کسانی باشیم که دو ویژگی داشته باشند، اظهار داشت: اولین ویژگی این که ما دنبال کسی هستیم که متعهد، پاک، مجاهد، آگاه، فعال باشد و شب و روز نشناسد و برای کشور تلاش کند و حکمرانی براساس اخلاق اسلامی را ساری و جاری کند.

نیکزاد افزود: این 6 نامزد که توسط شورای نگهبان تایید شده اند همه ویژگی‌هایی، چون تعهد، خدمتگزاری و مدیر و مدبر بودن را دارند ولی در کنار آن باید فرد انتخاب شده کشور را بشناسد و کار اجرایی و بین المللی و سیاست داخلی و خارجی را انجام داده باشد و به ساختار دولت و تصمیم گیری‌های آن آشنا باشد.

رئیس ستاد انتخاباتی قالیباف بیان داشت: در این ستاد دغدغه تداوم راه شهید رئیسی را داریم و در کنار آن روی این مسئله حساسیم که سرمایه اجتماعی کشور افزوده شود، چون اگر با تغییر دولت‌ها و مجلس‌ها سرمایه اجتماعی کشور افزایش نیابد خسران کرده‌ایم.

نیکزاد با تقدیر از رحیم زارع رئیس ستاد بازرگانی قالیباف، محمدرضا رضایی کوچی رئیس ستاد امور زیربنایی و همچنین احمد دنیامالی نماینده مجلس شورای اسلامی به دلیل ایجاد این ستاد انتخاباتی بیان داشت: از اینکه در صنف بازرگانی و امور زیربنایی کاری انجام می‌شود و علاقه‌مند به پیشرفت کشور با حضور آقای قالیباف هستید، از شما نهایت تشکر را داریم.

زارع: جامعه را نمی‌شود با آزمون و خطا مدیریت کرد

رحیم زارع رئیس ستاد کمیته بازرگانی محمدباقر قالیباف در این نشست با تاکید بر اینکه جامعه را نمی‌شود با آزمون و خطا مدیریت کرد، اظهار داشت: ما نمی‌توانیم دست روی دست بگذاریم و ناامیدانه درباره تحریم و محدودیت‌ها صحبت کنیم و باید امید و اعتماد در جامعه ایجاد کنیم.

وی با بیان اینکه نزدیک 100 میلیارد دلار ذخایر ارزی خارجی داریم که 5 میلیارد دلارش را برای ارز واردات خودرو بگذارد و به همان میزان حقوق ورودی و بازرگانی در نظر بگیریم در مجموع 10 میلیارد دلار می‌شود و در بودجه نرخ ETS دو درصد شده و نزدیک 50 هزار میلیارد تومان منابع در دست دولت قرار می‌گیرد و قاچاق ارز کاهش می‌یابد و رقابتی در حوزه خودرو با تولیدکننده‌های داخلی شکل می‌گیرد و 50 هزار میلیارد وارد حوزه تولید می‌شود.

زارع ادامه داد: بین 192 کشور در حوزه تجارت رتبه 132 را داریم که رتبه خوبی نیست و بازرگانی را باید سمت بازرگانی نوین ببریم.

این نماینده مجلس با بیان اینکه تا 4 برابر وضعیت فعلی امکان رشد در حوزه تجارت داریم گفت: باید سیاست‌های تجاری کشور با سایر سیاست‌ها همسو شود و از حالت جزیره‌ای خارج شود.

وی افزود: به نظر ما آقای قالیباف با همه تجارب و آشنایی که به حوزه‌های مختلف کشور دارد، فردی آشنا به مسائل کشور است. همچنین قالیباف می‌تواند اجماعی فراجناحی ایجاد کند و برنامه‌هایی که برای قالیباف در حوزه‌های خودرو تهیه کرده ایم امکان اجرایی شدن دارد.

رضایی کوچی: رئیس جمهور باید فهم درستی از ظرفیت‌ها و توان اجرایی نیز داشته باشد

در این نشست رضایی کوچی رئیس ستاد زیربنایی ستاد انتخاباتی قالیباف با بیان اینکه رسیدن به رشد 8 درصدی نیازمند عمل به امور زیربنایی کشور است، گفت: برای ترانزیت کالا و مسافر در بین کشور‌های بزرگ دنیا بهترین موقعیت جغرافیایی را داریم که نیازمند دیپلماسی اقتصادی و آماده سازی زیرساخت‌های داخل کشور است.

وی با تاکید بر اینکه رئیس جمهور باید فهم درستی از ظرفیت‌ها داشته باشد و توان اجرایی نیز داشته باشد، اظهار داشت: قالیباف به لحاظ اجرایی به اعتراف همه فردی قوی هست. 4 سال ریاست قوه مقننه موجب شد ه ایشان اشراف کاملی به مسائل مختلف زیربنایی داشته باشد.

رضایی کوچی با اشاره موضوع مسکن گفت: سالانه یک میلیون مسکن باید بسازیم که عرضه و تقاضا باهم متناسب باشد، گفت: یکی از موضوعات که مورد تاکید ما در جلسات با آقای قالیباف است، ساخت مسکن است و دولت باید پیمانکاری را سیاست‌گذاری کند نه اینکه خودش مسکن بسازد.

رئیس کمیسیون عمرانی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: نقطه ضعف ما بانک‌هاست و بانک‌ها در این زمینه همکاری نکرده‌اند و آقای قالیباف با قدرت اجرایی خود بانگ‌ها را پای کار ساخت مسکن خواهد آورد.

وی افزود: جاذبه را برای بخش خصوصی فراهم نکرده ایم و به دنبال قانونی برا مشارکت خصوصی هستیم تا نقدینگی مردم به سمت پروژه‌های عمرانی هدایت شود. باید بخش خصوصی را رقیب دولت ندانیم و این نیز یک خلا در پیشرفت پروژه‌های عمرانی هست.

دنیامالی: قالیباف با مردم خلق نیکو دارد ولی با مدیران سختگیر است

همچنین احمد دنیامالی نماینده مجلس شورای اسلامی در این مراسم با بیان اینکه باید جامعه را توانمندسازی کنیم که اگر می‌خواهیم قیمتی را اصلاح کنیم مشکلی برای مردم ایجاد نشود، گفت: کسی که می‌تواند حرکتی در کشور بوجود بیاورد و مشکلات بیش از 4 دهه‌ای کشور را بهتر از دیگران رفع کند، دکتر قالیباف است.

وی افزود: ویژگی آقای قالیباف این است که اخلاق نیکویی با مردم دارد ولی با مدیران سختگیر است و بر اساس شاخص‌ها از مدیران کار می‌خواهد.

دنیامالی ادامه داد: مهمترین مشکل کشور هزینه‌های جاری غالب بر هزینه‌های تملک دارایی و سرمایه است و هرچه دامنه فاصله هزینه‌های عمومی از بودجه‌های تملک دارایی بیشتر شود نشان دهنده افزایش تورم و سقوط پایه پولی است و آمار کنونی در این زمینه قابل قبول نیست. قالیباف دنبال جلوگیری از بنگاه‌داری بانک‌ها و اضافه برداشت بانک‌ها از خزانه کشور است.

این نماینده مجلس بیان داشت: در طول سال‌های گذشته بانک‌ها تخلفات بسیار کشور انجام داده اند و اکثر بانک‌ها ورشکسته هستند و بیش از تسهیلات دارایی دارند.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی دولت