جمعه 10 فروردین 1403

آمادگی سپاه نینوا برای ایجاد زیر ساخت‌های اقتصادی گلستان

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
آمادگی سپاه نینوا برای ایجاد زیر ساخت‌های اقتصادی گلستان

گرگان - ایرنا - فرمانده سپاه نینوا گلستان از آمادگی این نهاد نظامی برای کمک به دستگاه‌های گلستان در ایجاد زیر ساخت‌های مهم و اقتصادی خبر داد و گفت: تاکنون چند تفاهم نامه همکاری بین دستگاه‌های گلستان با قرارگاه خاتم امضا شد.

سردار سرتیپ دوم پاسدار علی‌جمعه ملک‌شاهکویی روز شنبه در نشست خبری اظهار داشت: در حال حاضر قرارداد همکاری برای اجرای هفت طرح مهم از جمله زهکشی اراضی شمال استان به وسعت 100 هزار هکتار، لایروبی خلیج گرگان، ساخت سد نرماب مینودشت، احداث کمربندی و شهربازی گرگان، پرورش میگو و احداث کانال سد وشمگیر بسته شده و بیشتر آن ها در دست اجرا است.

وی با ارایه گزارشی از خدمات ارایه شده به سیل زدگان پارسال گلستان گفت: نیروهای سپاه و بسیج از اولین ساعات وقوع این حادثه در منطقه حاضر شده و پس از پایان امداد رسانی، در بازسازی این مناطق نیز حضور فعالی داشت.

وی با یادآوری بهره برداری از خانه های ساخته شده توسط سپاه گفت که همزمان با هفته دفاع مقدس 48 خانه ساخته شده برای محرومان مناطق سیل زده استان افتتاح خواهد شد.

سردار ملک شاهکویی همچنین از تدارک بیش از 2 هزار برنامه متنوع برای گرامی‌داشت هفته دفاع مقدس در استان خبر داد و گفت: از این تعداد، هزار و 215 برنامه در پایگاه‌ها و کانون های فرهنگی بسیج و بقیه در 14 شهرستان برگزار می شود.

وی عطر افشانی و گلباران گلزار شهدا، برپایی نمایشگاه چهلمین سالگرد دفاع مقدس در گرگان، نواختن زنگ مقاومت و مهر در مدارس، بزرگداشت شهدای سلامت و تجلیل از مدافعان سلامت، برگزاری رزمایش مبارزه با کرونا، خاطره گویی پیشکسوتان دفاع مقدس و تجلیل از فرماندهان دفاع مقدس را از جمله برنامه های شاخص تدارک دیده شده برای ایام گرامی داشت هفته دفاع مقدس گلستان برشمرد.

آیین‌های گرامی داشت هفته دفاع مقدس هر سال از 31 شهریورماه و همزمان با سالروز آغاز جنگ تحمیلی عراق علیه ایران در سال 1359 در نقاط مختلف کشور برگزار می‌شود.

مطابق داده های دستگاه های مرتبط درگلستان، نزدیک به 33 هزار رزمنده از استان گلستان در جنگ تحمیلی شرکت داشتند و نیز این استان در دوران پیروزی انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس حدود چهار هزار شهید تقدیم کرده و افزون بر این 13 هزار جانباز و هزار و 178 آزاده دارد.

*س_برچسب‌ها_س*