شنبه 8 اردیبهشت 1403

آمار قربانیان سفرهای نوروزی اعلام شد + جزئیات

وب‌گاه اقتصاد نیوز مشاهده در مرجع
آمار قربانیان سفرهای نوروزی اعلام شد + جزئیات

اقتصادنیوز: رئیس مرکز کنترل ترافیک پلیس راهور با بیان اینکه در مدت سفرهای نوروزی از 100 درصد تصادفات کل کشور 70 درصد در شهرها و 30 درصد در جاده‌ها رخ داده است گفت که 506 فقره تصادف رخ داده و 617 نفر از هموطنان جان خود را از دست داده‌اند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، شیرانی با بیان اینکه از 24 اسفند تا امروز (10 فروردین) در جاده‌های سراسر کشور 506 فقره تصادف رخ داده است گفت: در این تصادفات 617 نفر از هموطنان جان خود را از دست دادند. همچنین 13 هزار و 267 فقره تصادف جرحی منجر به مصدوم شدن 16 هزار و 583 نفر از هموطنانمان شد.

وی بیشترین تصادفات اتفاق افتاده را در جاده‌های استان‌های سیستان و بلوچستان، کرمان، فارس، اصفهان، خوزستان و خراسان‌رضوی عنوان کرد و افزود: در این جاده‌ها با توجه به پر تصادف بودن، ایستگاه‌های سلامت پیش بینی شده و توصیه می کنیم افرادی که قصد سفر به این مسیرها را دارند برای استراحت در این ایستگاه‌ها استراحت کنند و از خدمات آنها بهره مند شوند.

خبر مرتبط این 3 استان رکورددار تصادف در نوروز شدند!

جمعیت هلال احمر اعلام کرد که در نوروز امسال شدیدترین تصادفات نوروزی در جاده‌های استان‌های کرمان، فارس و خراسان جنوبی رخ داده است.

رئیس مرکز کنترل ترافیک پلیس راهور با اشاره به اینکه در این مدت از 100 درصد تصادفات کل کشور 70 درصد در شهرها و 30 درصد در جاده‌ها اتفاق افتاده است ادامه داد: به لحاظ شدت و تلفات حادثه، 70 درصد کشته‌ها مربوط به جاده‌ها و 30 درصد مربوط به شهرها است.

شیرانی 82 درصد علت تصادفات را سرعت و سبقت ناشی از عجله، شتاب، تعجیل در رانندگی (زودتر رسیدن به مقصد)، خستگی و خواب آلودگی، عدم توجه کافی به جلو که ناشی از اصرار راننده به رانندگی‌های طولانی مدت و بدون استراحت است، دانست.

وی افزود: مسافران نوروزی و رانندگان خودروها در صورت توجه به این نکات، کاهش چشمگیر حوادث را رقم خواهند زد.

رئیس مرکز کنترل ترافیک پلیس راهور با اشاره به اینکه جریان سفرهای نوروزی در سطح محورها هم در مسیرهای رفت و هم برگشت ادامه دارد؛ عنوان کرد: حجم تردد تا به این لحظه به 398 میلیون در جاده‌های کشور رسیده که به صورت متوسط روزانه 26 میلیون تردد در جاده های کشور ثبت شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 3 درصد کاهش حجم تردد را داشته ایم که عمده این علت شرایط نامساعد جوی در ابتدای سال بوده است.

شیرانی ادامه داد: در استان مازندران بیشترین میزان تردد را داریم به گونه‌ای که خودروهای مسافران نوروزی حدود 306 هزار دستگاه هستند؛ در گیلان 230 هزار خودرو، در خراسان رضوی 75 هزار خودرو در حال حاضر وجود دارد و از استان تهران هم 950 هزار خودرو خارج شده است.

وی با بیان اینکه انتظار داریم با توجه به نزدیک شدن به پایان تعطیلات، مسافران به مبادی خود برگردند گفت: تمامی محورهای اصلی و مواصلاتی کشور باز و تردد در حال انجام است؛ در حال حاضر در جاده چالوس و آزادراه تهران - شمال ترافیک سنگینی را شاهد هستیم اما در بقیه مسیرها وضعیت مناسب و روان داریم.

رئیس مرکز کنترل ترافیک پلیس راهور افزود: در استان‌های جنوب شرق کشور مانند سیستان و بلوچستان و بخش‌های جنوبی کرمان هم وزش باد شدید و پدیده کاهش میدان دید را به علت غبارآلودگی وضعیت هوا شاهد هستیم که نیازاست مردم احتیاط لازم را داشته باشند.

همچنین بخوانید ما را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید
آمار قربانیان سفرهای نوروزی اعلام شد + جزئیات 2