چهارشنبه 11 مهر 1403

آمریکا امروز به عصبیت دوران جاهلیت مبتلا شده است

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
آمریکا امروز به عصبیت دوران جاهلیت مبتلا شده است

قزوین - ایرنا - نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین به وضعیت کنونی آمریکا و اعتراضات مردم به نژاد پرستی اشاره کرد و گفت: این کشور امروز به دوران جاهلیت مبتلا شده است.

به گزارش روز پنجشنبه روابط عمومی دفتر امام جمعه قزوین، آیت الله عبدالکریم عابدینی در مراسم گرامیداشت سالروز رحلت بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی افزود: کسانی که زانویشان را روی گلوی مردم گذاشته‌اند؛ انسانیت را لگدمال می‌کنند؛ آن‌ها می‌گویند اگر تسلیم ما نشوید حتی حق نفس کشیدن هم ندارید.

وی با اشاره به عظمت شخصیت امام راحل یادآورشد: ابعاد شخصیتی بنیانگذار کبیر انقلابی اسلامی همانند اقیانوسی است که ما به اندازه ظرفیت مان از آن برداشت می‌کنیم.

آیت الله عابدینی با بیان اینکه بسیاری از ویژگی‌های امام برگرفته از قرآن بود، افزود: یکی از این ویژگی‌ها، اعتقاد راسخ و اعتماد کامل به کلام خدا بود و با تکیه به وعده خداوند زندگی کرد و کار به جایی رسید که معجزه اتفاق افتاد.

امام جمعه قزوین گفت: امام راحل اعتقاد داشت که اگر به یاری دین خدا شتافتی، خدا هم تو را یاری خواهد کرد؛ بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی بدون ترس از هر نوع تهدیدی، خود را کاملا در دامان لطف و مهر خدا رها می‌کرد و آنچه که وظیفه‌اش بود را بیان می‌کرد.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین یادآورشد: کلام امام راحل تاثیر معجزه آسایی داشت و عشق امام، افراد را متحول می‌کرد؛ امام راحل فهماند که ولایت فقیه فقط برای دروس حوزه علمیه نیست بلکه مربوط به کف جامعه هم است و افراد باید بدانند که کدام جبهه را انتخاب کردند.

امام جمعه قزوین افزود: امام راحل قیام 15 خرداد را شروع کرد در حالی که هنوز هم‌لباسی‌های او آمادگی همراهی با او را نداشتند و حتی خیلی‌ها سد راهش می‌شدند؛ اما امام قاطع و جدی کارش را شروع کرد.

وی یادآورشد: امام خمینی (ره) به ملت فهماند که ما یک راه فرعونی و یک راه انبیائی داریم که در مقابل هم هستند و آشتی ناپذیرند. شعار "نهضت ما حسینی" که توسط مردم در راهپیمایی‌ها گفته می‌شد نیز درواقع تقابل راه امام با کفر، شرک و نفاق است؛ از این رو باید صفوف مشخص شود.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین گفت: امام راحل به هر چه که خدا گفته، اعتقاد داشت و نسبت به جهان اسلام و مسلمانان آینده روشنی را می‌دید؛ همیشه صهیونیست را تحقیر می‌کرد و آن را قدرت ماندگاری نمی‌پنداشت و فرمودند که این غده سرطانی را باید از پیکره جهان اسلام برداریم.

وی افزود: امیدواری به آینده که در نگاه امام راحل وجود داشت برگرفته از اعتماد و اعتقاد راسخ به کلام خداوند است؛ امروز امریکا به عصبیت دوران جاهلیت مبتلا شده است که افول آن را نشان می‌دهد.

امام جمعه قزوین ادامه داد: امام خمینی (ره) اهل انواع انقلاب‌ها و تحولات بود؛ درواقع در جان انسان‌ها تحول به وجود می‌آوردند که در زندگی آن‌ها اثرگذار بود و ایشان بنیانگذار درس اخلاق در حوزه علمیه بودند.

آیت الله عابدینی تصریح کرد: کلام امام راحل تاثیر معجزه آسایی داشت و عشق بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی افراد را متحول می‌کرد؛ امام راحل فهماند که ولایت فقیه فقط برای دروس حوزه علمیه نیست بلکه مربوط به کف جامعه هم است و افراد باید بدانند که کدام جبهه را انتخاب کردند.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین تاکید کرد: راه صلح و امنیت و آسایش در جهان به اصل اساسی ولایت فقیه وابسته است.

وی یادآورشد: امام راحل اهل قرآن و ذکر بود و به شدت قرآن در زندگی ایشان جریان داشت، به طوری که مخاطب " یا ایتها النفس المطمئنه" شدند. همه ما مدیون راه و خط امام و شاگرد مکتب انسان پرور ایشان هستیم.

امام جمعه قزوین گفت: امروز با گذشت سالیان از رحلت بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی، ما در گوشه و کنار جهان آثار انقلاب را می‌بینیم و مقاومت اسلامی که هر روز دامنه‌اش گسترده‌تر می‌شود؛ این شرایط تفسیر صدور انقلاب امام به جهان است.

*س_برچسب‌ها_س*
آمریکا امروز به عصبیت دوران جاهلیت مبتلا شده است 2
آمریکا امروز به عصبیت دوران جاهلیت مبتلا شده است 3