جمعه 13 مهر 1403

آمریکا در جایگاهی نیست که درباره انتخابات ایران موضع‌گیری کند

خبرگزاری خبرنگاران جوان مشاهده در مرجع
آمریکا در جایگاهی نیست که درباره انتخابات ایران موضع‌گیری کند

کنعانی گفت: آمریکا در جایگاهی نیست که درباره انتخابات ایران موضع‌گیری و مداخله کند. مقامات آمریکا فکری به حال سلامت انتخابات کشور خود بکنند.

ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه با سپاس از مشارکت مردم در انتخابات در پاسخ به سؤالی درباره نشست کشور‌های اسلامی و نقش آن در رسیدن حماس به اهداف خود گفت: فردا رویداد مهمی در جده در سازمان همکاری‌های اسلامی درباره فلسطین داریم. این نشست‌ها حاصل تلاش دیپلماتیک جمهوری اسلامی است.

وی افزود: با توجه یه جایگاه ویژه سازمان همکاری اسلامی در مساله فلسطین انتظار این بود که در پنج ماه گذشته شاهد اقدام موثر و تعیین کننده‌ای از این سازمان باشیم، اما به رغم جلسه‌ای که در اوایل این بحران برگزار شد این سازمان آنطور که باید در مقابله با رژیم غاصب صهیونیستی اقدام نکرد.

او گفت: در سایه جنگ طلبی رژیم صهیونیستی و حمایت آمریکا این جنگ ناجوانمردانه همچنان ادامه دارد و سازمان همکاری‌های اسلامی فردا در آزمون قرار می‌گیرد تا مشخص شود چقدر می‌تواند در کنترل رژیم غاصب تاثیر گذار باشد.

کنعانی بیان کرد: آن چه که مهم است پایان دادن به حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی علیه فلسطین یه ویژه نوار غزه است. اکنون آن‌ها از گرسنگی دادن به مردم از یک ابزار جنگی استفاده می‌کنند و بیشتر شهروندان فلسطین از گرسنگی رنج می‌برند و تکلیف کشور‌های اسلامی این است که به جنگ ظالمانه پایانه بدهند و زمینه برای گشایش مرز‌ها برای ارسال کمک‌های بشر دوستانه فراهم شود.

در حال تکمیل //

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی سیاست خارجی