سه‌شنبه 29 خرداد 1403

آمریکا علیه اسرائیل دست به اقدام زد

وب‌گاه اقتصاد نیوز مشاهده در مرجع
آمریکا علیه اسرائیل دست به اقدام زد

آمریکا یک گروه افراطی اسرائیلی را به دلیل فعالیت هایی از جمله مسدود کردن، آزار و اذیت و آسیب رساندن به محموله های کمک به غزه تحریم کرد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، ایالات متحده آمریکا روز جمعه گروه افراطی اسرائیلی موسوم به تزاو 9 (Tzav 9) را به فهرست تحریم های خود اضافه کرد.

وزارت خزانه داری آمریکا روز جمعه به وقت محلی اعلام کرد این گروه با نیروهای ذخیره ارتش اسرائیل و شهرک نشینان یهودی در کرانه باختری اشغالی ارتباط دارد و به دلیل فعالیت هایی از جمله مسدود کردن، آزار و اذیت و آسیب رساندن به محموله های کمک به غزه تحریم شده است.

جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی آمریکا وجود افرادی را که به این کاروان ها حمله کرده و غارت می کنند، کاملا "غیر قابل قبول" خواند.

خبر مرتبط رقابت شرکت‌های آمریکایی برای خرید نفت از ایران

اقتصادنیوز: در پروژه «نیم قرن با اقتصاد ایران» تلاش بر این است تا از قبل اخبار و گزارش های اقتصادی به تصویر روشنی از وضعیت اقتصادی ایران دست پیدا کنیم.

او با اشاره به حادثه ای که این گروه کمک های غزه را هنگام عبور از ایست بازرسی ترقومیه در نزدیکی الخلیل در کرانه باختری اشغالی مسدود کرد، گفت: «این یک رفتار کاملاً غیرقابل قبول است».

گروه «دموکراسی برای جهان عرب» یک گروه حقوق بشر مستقر در آمریکا، این هفته از واشنگتن خواست تا علیه تزاو 9 و سایر گروه هایی که به گفته آنها مقامات اسرائیلی به آنها معافیت از مجازات داده اند، اقدام کند.

سازمان ملل متحد هشدار داده است: تا اواسط ماه آتی میلادی (جولای) بیش از یک میلیون نفر در غزه با مرگ و گرسنگی مواجه خواهند شد.

مارتین گریفیتس معاون دبیرکل سازمان ملل در امور بشردوستانه و کمک های اضطراری هشدار داد که تا اوایل ماه آینده میلادی به دلیل جنگ در غزه بیش از یک میلیون نفر در این منطقه با گرسنگی و مرگ مواجه خواهند بود.

سازمان ملل پیش از اجلاس گروه 7 در ایتالیا اعلام کرد: تنها نبود اطلاعات است که از اعلام قحطی جلوگیری می‌کند ر حالی که مردم هم اکنون از گرسنگی می‌میرند.

معاون امور بشردوستانه دبیرکل سازمان ملل افزود: قحطی در قرن بیست و یکم، بحرانی قابل پیشگیری است. رهبران گروه 7 باید از نفوذ خود برای جلوگیری از قحطی استفاده کنند. انتظار برای اعلام رسمی قحطی و عدم اقدام مانند حکم مرگ برای هزاران نفر خواهد بود. این اقدام همچنین یک بی‌اخلاقی بزرگ خواهد بود.

گریفیتس ادامه داد: انتظار می‌رود تا اوایل ماه جولای بیش از یک میلیون نفر در غزه با مرگ و گرسنگی مواجه شوند. کمک بشردوستانه راه حل جنگ‌ها نیست و کشورها در گروه 7 باید از نفوذ عظیم سیاسی خود برای کمک کردن به همه مردم نیازمند استفاده کنند.

معاون دبیرکل سازمان ملل افزود: جهان باید تامین ماشین جنگی که منجر به رسنگی دادن غیرنظامیان در بسته و سودان می‌شود را متوقف کند. زمان آن رسیده است که دیپلماسی را در اولویت قرار دهیم و به مردم آینده آنها را اعطا کنیم و فردا گروه 7 می‌تواند این کار را انجام دهد.

همچنین بخوانید ما را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید
آمریکا علیه اسرائیل دست به اقدام زد 2