جمعه 20 مهر 1403

آمریکا پرهزینه ترین کشور جهان در ساخت تسلیحات هسته ای

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
آمریکا پرهزینه ترین کشور جهان در ساخت تسلیحات هسته ای

پکن - ایرنا - آمارهای منتشر شده در خبرگزاری یونهاپ کره جنوبی نشان می دهد که آمریکا در صدر کشورهای دنیا در هزینه کرد برای ساخت تسلیحات اتمی ایستاده است.

به گزارش ایرنا یونهاپ روز سه شنبه گزارش کرد آمریکا در سال 2019 میلادی 35 میلیارد و 400 میلیون دلار برای ساخت تسلیحات هسته ای هزینه کرده است که بیش از هر کشور دیگری در دنیا بوده است.

این گزارش در شرایطی منتشر می شود که آمریکا به اتهام ساخت تسلیحات اتمی چندین دهه است که کره شمالی را در معرض شدیدترین تهدیدها قرارداده است.

این خبرگزاری از قول «سازمان تلاشگران برای از بین بردن تسلیحات هسته ای» که برنده جایزه صلح نوبل است می نویسد کره شمالی در سال 2019 میلادی 620 میلیون دلار برای ساخت این تسلیحات هزینه کرده است.

بر همین اساس کره شمالی نزدیک به 35 درصد از رشد تولید ناخالص داخلی سال 2019 خود را برای مصارف نظامی اختصاص داده است.

در این گزارش آمده است که کره شمالی دارای 35 سلاح اتمی است و در حال کار بر روی موشک های هسته ای است که قابلیت پرتاب از روی زمین و از زیردریایی داشته باشد.

این سازمان براورد کرده است که در سال 2019 میلادی، چین پس از آمریکا بیشترین هزینه را برای ساخت تسلیحات هسته ای داشته و 10 میلیارد و 400 میلیون دلار اختصاص داده است انگلستان با 8 میلیارد و 900 میلیون دلار در رده بعدی ایستاده است.

در سال گذشته میلادی کلا برای تولید این تسلیحات 72 میلیارد و 900 میلیون دلار در جهان هزینه شده که 7 میلیارد و 100 میلیون دلار بیش از سال 2018 میلادی بوده است.

منبع: خبرگزاری رسمی یونهاپ *س_برچسب‌ها_س*