یک‌شنبه 15 مهر 1403

آموزشی

آموزشی

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، ابرخودروی شرکت ویریتک که مجهز به مخزن تحت فشار هیدروژن تقویت شده با گرافن است، در یک نمایشگاه رونمایی شد. مخزن این خودرو به عنوان بخشی از شاسی خودرو نیز عمل می‌کند که این موضوع موجب کاهش وزن خودرو شده است. شرکت ویریتک از ابرخودروی هیدروژنی 745 کیلوواتی خود رونمایی کرد، خودرویی که توسط متخصص طراحی خودرو ایتالیایی پینیفارینا (Pininfarina) طراحی...

خبرگزاری مهر

رئیس مرکز سنجش آموزش پزشکی زمان اعلام نتایج اولیه آزمون دکتری تخصصی و دکتری تخصصی «پژوهشی / فناوری محور» رشته‌های علوم پایه پزشکی، بهداشت و تخصصی، داروسازی و دندانپزشکی را اعلام کرد.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، فراخوان جذب اعضای هیأت علمی اردیبهشت 1401 از امروز شنبه 11 تیرماه 1401 آغاز شد. دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی، پژوهشی و فناوری کشور از امروز 11 تیرماه تا 17 تیرماه می‌توانند با مراجعه به سامانه جذب اعضای هیأت علمی براساس سهمیه اختصاص یافته نسبت به تأیید رشته‌های مورد نیاز خود اقدام کنند. ثبت‌نام متقاضیان جذب هیأت علمی دانشگاه‌های کشور از 20 تیرماه...

خبرگزاری مهر

عضو کارگروه حقوق سیزدهمین دوره جشنواره بین‌المللی فارابی، گفت: جشنواره باید نظریه‌های بومی و کاربردی را به‌ویژه در حوزه علوم انسانی تقویت کند و محورهای اختصاصی و کاربردی‌تری را ارائه کند.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - انواع نانوساختارها با استفاده از اندرکنش پرتو لیزر با مواد به همت محققان ایرانی در مرکز تحقیقات فیزیک پلاسما واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی طراحی و ساخته شد.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، یکی از شرکت‌های مستقر در چین در حال سرمایه‌گذاری برای راه‌اندازی کارخانه‌ای به منظور تولید 450 تن نانولوله‌کربنی تک‌جداره در سال است. شرکت علم و فناوری تیانیا (Tiannai science and technology) اعلام کرد که قصد دارد در پروژه‌ای به منظور تولید سالانه 450 تن نانولوله کربنی تک جداره با مجموع ارزش حدود 1.2 میلیارد یوان سرمایه‌گذاری کند. این پروژه در...

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، به گفته مدیر فنی شرکت شیمی گستر نانو ماد، قلم‌های رسانایی نانویی این شرکت را می‌توان به جای چسب نقره استفاده کرد. شرکت شیمی گستر نانو ماد، قلم‌های رسانایی نانویی تولید و به بازار عرضه می‌کند که کاربرد‌های آموزشی و صنعتی دارد. رضا آزادبخت، مدیر فنی این شرکت می‌گوید: «در حال حاضر این قلم از طریق فروشگاه‌ها در سراسر کشور عرضه می‌شوند که هم کاربرد...

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی درباره المپیادهای دانش آموزی گفت: المپیادهای قدیم و جدید و مجموعه ضوابط و شاخص‌ها باید بازنگری شود. در عین رشد متعادل برای جوانان المپیادی، حمایت‌های همه جانبه از این ظرفیت‌های اثرگذار مهم است.

خبرگزاری مهر

فراخوان جذب اعضای هیأت علمی اردیبهشت 1401 از امروز شنبه 11 تیرماه 1401 آغاز شد. دانشگاه‌ها از امروز تا 17 تیرماه فرصت دارند نسبت به تأیید رشته‌های مورد نیاز خود اقدام کنند.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، سعیدرضا عاملی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی ظرفیت‌های تولیدات و دانش زیست فناوری مهم و اثر‌گذار است. در عین حال لازم است ستاد توسعه زیست فناوری به حوزه‌های مخاطره انگیز خصوصا حوزه مرتبط با ساخت اجزاء ترکیبی بدن و تراریخته غذایی توجه ویژه داشته باشد. در این جلسه عاملی درباره المپیاد‌های دانش آموزی گفت: المپیاد‌های قدیم و جدید باید مورد توجه قرار...

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - مرکز لرزه نگاری کشوری اعلام کرد: 29 زمین لرزه در حوالی بندر خمیر در استان هرمزگان از ساعت 2 بامداد تا هشت و 30 دقیقه صبح امروز (شنبه 11 تیرماه) در این منطقه ثبت شد.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - یک شرکت فناور ایرانی قلم‌های رسانایی نانویی تولید و به بازار عرضه کرده است که می‌توان از آن به جای چسب نقره استفاده کرد.

خبرگزاری مهر

مشاور رئیس و مدیر کل روابط عمومی سازمان سنجش آموزش کشور شرایط حوزه های کنکور سراسری 1401 برای داوطلبان گروه آزمایشی زبان های خارجی همزمان با زلزله استان هرمزگان را تشریح کرد.

خبرگزاری مهر

دبیر ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور گفت: مصوبه افزایش ظرفیت رشته‌های دندانپزشکی در جلسه این هفته شورای عالی انقلاب فرهنگی مطرح و بررسی می شود.