دوشنبه 18 تیر 1403

آموزشی

آموزشی

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی، گفت: کمیسیون آموزش مجلس 110 مانع پیش روی شرکت های دانش بنیان را همزمان با شعار سال حذف کرد و الان هیچ مانع گمرکی، بانکی، مالیاتی و بیمه ای مقابل پیشرفت این شرکت ها وجود ندارد.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، فیزیکدانان موسسه اپتیک کوانتومی ماکس پلانک و دانشگاه لودویگ ماکسیمیلیان مونیخ با همکاری دانشگاه استنفورد برای اولین بار از نور لیزر برای کنترل مکان واکنش‌های نوری بر روی سطح نانوذرات استفاده کردند. کنترل میدان‌های الکترومغناطیسی قوی روی نانوذرات، کلید شروع واکنش‌های مولکولی هدفمند بر روی سطوح آن‌ها است. چنین کنترلی بر میدان‌های قوی از طریق نور...

خبرگزاری مهر

رئیس مرکز همکاری‌های علمی بین المللی وزارت علوم گفت: این وزارتخانه از انتقال فناوری به کشورهای همسایه و همچنین از کشورهای پیشرفته به داخل حمایت می‌کند.

خبرگزاری ایرنا

کرج - ایرنا - وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در همایش مدیران ستادی و استانی سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور، از اهتمام ویژه دولت سیزدهم و دانشگاه ها به توسعه آموزش های مهارت محور در برنامه ششم و هفتم توسعه کشور خبر داد.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - بالگرد نبوغ در طولانی‌ترین پرواز خود که تاکنون در مریخ داشته، تصاویری را ثبت کرده است که دانشمندان ناسا آنها را در کنار یکدیگر قرار دادند و یک فیلم حیرت‌انگیز از هنگام عبور سریع این بالگرد از روی سیاره سرخ ساختند.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - تیم ایده و استارتاپی واحد علوم و تحقیقات، محصولات نانوامولسیون زعفران ایرانی، نانوامولسیون آویشن شیرازی و نانوامولسیون گل گاو زبان که همگی با تکنیک اولتراسونیک تولید شده‌اند را در رویداد ملی عصر امید رونمایی کرد.

خبرگزاری مهر

جزئیات آزمون دوره آموزش عالی بهداشت عمومی (MPH) اعلام شد و داوطلبان می توانند از 29 خرداد تا 4 تیرماه 1401 در این آزمون ثبت نام کنند.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، توافقنامه همکاری مشترک مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی و شورای عالی انقلاب فرهنگی روز (دوشنبه 9 خرداد 1401) به امضای بابک نگاهداری رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی و سیدسعیدرضا عاملی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی رسید. فرهنگ یکی از مهمترین بخش‌های جمهوری اسلامی ایران است سعیدرضا عاملی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، در این مراسم با اشاره...

خبرگزاری مهر

کتاب صوتی «خط امام، مروری اجمالی بر اندیشه های بنیان گذار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره)» توسط بنیاد تبیین اندیشه‌های امام خمینی (ره) در دانشگاه‌ها، منتشر شد.

خبرگزاری مهر

رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم اعلام کرد: دانشگاه‌ها موظفند ستاد اجرایی کارگروه قانون حمایت از خانواده را تشکیل داده و گزارش‌های آن را به صندوق رفاه ارائه دهند.