یک‌شنبه 15 مهر 1403

آموزش و پرورش زنجان حدود 100 رتبه کشوری کسب کرد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
آموزش و پرورش زنجان حدود 100 رتبه کشوری کسب کرد

زنجان - ایرنا - مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان گفت: طی سال جاری آموزش و پرورش استان در مسابقات فرهنگی و هنری که به صورت آنلاین برگزار شد، حدود 100 رتبه کشوری را کسب کرد و در حوزه پرورشی نیز طی سال تحصیلی جدید برنامه های وسیع‌تری را لحاظ کرده است.

ابراهیم رفیعی روز چهارشنبه در دومین روز اجلاس روسای آموزش و پرورش استان با اشاره به اینکه سی و چهارمین دوره اجلاس آموزش و پرورش به دلیل شرایط کرونایی به صورت ویدئو کنفرانس در حال برگزاری است افزود: در این اجلاس ها همواره شخصت های اصلی کشور در مورد مسائل مختلف فرهنگی نظرات خود را مطرح می کردند و عمدتا در طول انقلاب توفیق نبود که از محضر امام راحل و رهبری در این نشست استفاده شود و بطور معمول این مهم در روز معلم انجام می شد.

وی اضافه کرد: رهبری با عنایت ویژه ای که نسبت به آموزش و پرورش داشتند 2 بار به ابراز نظرات خود در این دوره از اجلاس و روز معلم در بین معلمان پرداختند که همه فرهنگیان این سخنان گهر بار را استماع کردند و از آن نهایت بهره را خواهند برد.

این مسؤول ادامه داد: رهبر معظم انقلاب روز گذشته در فرامین خود به اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورشو برنامه های راهبردی و عملیاتی آن تاکید ویژه ای داشتند که در این استان نیز از سال گذشته با تشکیل تیم قوی برای ارائه برنامه راهبردی سه ساله بر مبنای این سند هم پیمان شده ایم.

وی اظهار داشت: بر این اساس برنامه سالیانه سند نیز با محوریت فرمایشات رهبری تدوین شد و ایشان طی روز گذشته به مساله مهم پرورشی نیز تاکید کردند که استان در این راستا اقدامات متعددی انجام شده بطوریکه طی سال گذشته کسب رتبهها و توسعه فعالیت های این بخش بسیار چشمگیر بود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان ادامه داد: امسال نیز تلاش می شود این مهم در سال جاری نمود داشته باشد و در این میان استان زنجان در پروژه مهر سال تحصیلی 99- 98 که شاخص سنجش فعالیت های پرورشی محسوب می شود رتبه اول کشور را کسب کرد.

رفیعی افزود: رویکرد آموزش و پرورش استان اجرای برنامه های علمی و نظارت دقیق و مستمر بوده، مانور بازگشایی مدارس نیز برگزار و بازدیدهای میدانی مختلف انجام شده است که امیدوارم مدارس روز 15 شهریور به نحو مطلوب بازگشایی شود.

وی خاطرنشان کرد: در سال تحصیلی پیش رو برای بازگشایی مطلوب مدارس تلاش مضاعف خواهد شد و در مواجهه با بحران ها، مسائل و مشکلات، رویکرد ما استقبال است و منفعل بودن برای قوه محرکه دستگاه تعلیم و تربیت استان شایسته نیست.

*س_برچسب‌ها_س*