دوشنبه 16 مهر 1403

آموزش و پرورش

آموزش و پرورش

خبرگزاری تسنیم

کارشناسان بر این باورند که آموزش و پرورش ابتدا باید کنکورهای داخلی خود را حذف کند و سپس به دنبال حذف کنکور برای پذیرش دانشجو باشد. همچنین، امتحانات نهایی نباید برای همه دانش‌آموزان الزامی باشد.

وب‌گاه عرشه آنلاین

مدیرعامل صندوق ذخیره فرهنگیان گفت: فرهنگیان بازنشسته علاوه بر دریافت سهم‌الشرکه، مشمول دریافت سود سال مالی منتهی به 31 شهریور 1403 خواهند بود که این مبالغ نیز طبق روال و پس از برگزاری مجمع عمومی صندوق به حساب آن‌ها واریز خواهد شد.

خبرگزاری مهر

بیش از 60 پایگاه بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان در رابطه با گزینش در وزارت آموزش و پرورش به رئیس جمهور هشدار دادند.

خبرگزاری مهر

معاون سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان گفت: 12 هزار و 846 اثر به ششمین جشنواره ملی فردوسی رسید که 12 هزار و 546 اثر مربوط به بخش دانش‌آموزی است.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه بیش از 9 میلیون و 21 هزار دانش‌آموز در دوره ابتدایی ثبت‌نام کرده‌اند، گفت: زنگ شکوفه‌ها امسال 27 شهریور نواخته می‌شود.

خبرگزاری مهر

باستان شناسان در نشستی اعلام کردند که روایت گری در موزه‌ها نقص دارد همچنین بازدیدکنندگان باید پس از دیدن موزه‌ها از آنچه که دیدند، تاثیر بگیرند.

وب‌گاه گسترش

وزیر آموزش و پرورش در مورد جبران کمبود معلم گفت: همان‌طور که در 40 سال گذشته این کمبود برطرف شده، امسال نیز به‌طور مؤثرتری جبران خواهد شد و نیازی به نگرانی نیست.

وب‌گاه فرارو

وزیر آموزش و پرورش موضوع ارائه شناسنامه اخلاقی به معلمان را کذب محض دانست و گفت: اگر کانالی و جایی این موضوع را مطرح کرده، مستنداتش را ارائه دهد، من جواب می‌دهم. این در حالیست که آب و برق هیچ مدرسه‌ای هم قطع نخواهد ماند.

وب‌گاه فرارو

پس از آنکه دادستان کل کشور در بخشنامه‌ای، خواستار پیگیری مسئله بازماندگان از تحصیل شد، معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش اعلام کرد که در روز‌های اخیر ثبت‌نام‌ها بیشتر شد و تاکنون 97 درصد دانش آموزان ابتدایی ثبت نام کرده‌اند.

خبرگزاری تسنیم

وزیر آموزش و پرورش درباره قطع آب برخی مدارس توسط شرکت آب و فاضلاب گفت: مدیران مدارس مسئولیت حل مشکلات را بر عهده دارند و در صورت وجود بدهی، آن را پرداخت خواهند کرد.

خبرگزاری مهر

وزیر آموزش و پرورش گفت: ارائه شناسنامه اخلاقی به معلمان کذب است.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: اعتراضاتی درباره انتخاب رشته در برخی رشته‌ها و همچنین موضوع تاثیر قطعی معدل در تعیین تراز کنکور مطرح شده که کمیسیون آموزش به این موارد ورود می کند.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

عبدالوحید فیاض اظهار کرد: بعد از اعلام نتایج کنکور سراسری اعتراضاتی درباره انتخاب رشته در برخی رشته‌ها و همچنین موضوع تاثیر قطعی معدل در تعیین تراز کنکور مطرح شد که کمیسیون آموزش به این موارد ورود خواهد کرد.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: وزیر آموزش و پرورش از ابلاغ دستورالعمل ثبت نام اتباع خبرداد.

وب‌گاه گسترش

علیرضا کاظمی، وزیر آموزش و پرورش، از پیگیری‌های لازم برای واریز پاداش معلمان خبر داد.

خبرگزاری مهر

وزارت آموزش و پرورش زمان جشن بازگشایی مدارس و آغاز سال تحصیلی را اعلام کرد.